„Ofertele” mașinilor second-hand pot fi la prima vedere aur pentru cei ce sunt în căutare de autoturisme, însă din păcate pot ascunde mai multe probleme decât cele tehnice și s-ar putea ca banii care se scutesc la achiziționare să fie dați apoi în dublu pe reparații, a informat zf.ro.
Prețurile ciudat de mici ar trebui să fie o alarmă pentru cunoscătorii de mașini, dar pentru necunoscători ar putea fi păcăleală în toată regula. Mașinile, deși par în regulă la o primă vedere, acestea pot fi, de fapt, niște epave refăcute ulterior, astfel să pară ca nouă, dar poate pune viața în pericol șoferului auto.
Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) în cadrul ANAF țin sub control achizițiile unor astfel de mașini second-hand. În data de 16 martie, aceştia au verificat 37 de autovehicule cu numere temporare din alte state şi 67 de platforme şi trailere de transport autoturisme rulate, în punctele de trecere a frontierei din Nădlac, Vărşand, Turnu şi Cenad, conform comunicatului DGAF, a menționat sursa citată.
Așadar, au fost identificate și indisponibilizate 78 de mașini de lux rulate, care traversau România pentru a ajunge în Bulgaria, sau erau recondiționate de firme „fantome” din Slovacia, Italia sau Ungaria.
Pentru a prevenii riscul fiscal, s-au efectuat verificări atât furnizorilor, cât și beneficiarilor reali, dar și traseul traansportului, unde transportatorii trebuie să descarce marfa în România de față cu un inspector antifraudă fiscală. Datele din analiza de risc fiscal referitoare la firmele implicate în fraudarea TVA provin din schimbul de date ANAF-RAR şi Eurofisc, din platformele de anunţuri online şi din petiţii sau sesizări.
ANAF a sfătuit potențialii cumpărători să verifice și să analizeze cu mare atenție autoturismul înainte de achiziționare, mai ales cele care prevăd tranzacții cu firme „fantomă” din Bulgaria și Slovacia.