- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Prima secţiune de pe Autostrada A14 are finanțare! Sorin Grindeanu: „Am aprobat astăzi, în ședința de Guvern”

04 Apr, 15:01 • Bumbeneci Diana
Prima secţiune de pe Autostrada A14, varianta Gura Humorului, are finanţare asigurată. Sorin Grindeanu: "Am aprobat în şedinţa de Guvern".
Prima secţiune de pe Autostrada A14 are finanțare! Sorin Grindeanu: „Am aprobat astăzi, în ședința de Guvern”

Un nou pas important pentru românii care așteaptă să circule pe autostrada A14. Prima secţiune de pe Autostrada A14 Baia Mare – Suceva, respectiv varianta de ocolire Gura Humorului, are finanţare asigurată, după ce Guvernul a aprobat, astăzi, indicatorii tehnico-economici.

Sorin Grindeanu confirmă investiția în Autostrada A14

Ministrul Transporturilor

, Sorin Grindeanu, anunță că Guvernul a aprobat, azi, indicatorii tehnico-economici pentru Varianta de ocolire Gura Humorului, care va fi construită la profil de autostradă.

Sorin Grindeanu, despre Autostrada A14
Sorin Grindeanu, despre Autostrada A14

„Construcția primei secțiuni de pe traseul Autostrăzii Nordului (A14) are finanțare asigurată! Am aprobat astăzi, în ședința de Guvern, indicatorii tehnico-economici pentru Varianta de ocolire Gura Humorului (județul Suceava), care va fi construită la profil de autostradă”, a scris pe Facebook Sorin Grindeanu.

Ministrul a precizat că valoarea totală estimată a investiției, finanțată prin PT se ridică la 2,31 miliarde de lei (inclusiv TVA).

„Această variantă ocolitoare (10,14 km) va face parte integrantă din proiectul drumului de mare viteză Baia Mare- Suceava și va asigura conexiunea între loturile Bistrița-Vatra Dornei și Vatra Dornei-Suceava. Varianta Ocolitoare Gura Humorului va fi construită în baza unui parteneriat încheiat între CNAIR și Consiliul Județean Suceava”, a încheiat Sorin Grindeanu.

Vot final și pentru Autostrada A7

„Obiectivul principal al Proiectului este reprezentat de construcţia unei autostrăzi cu o lungime de 319 km, profil 2×2 benzi de circulaţie, între Ploieşti şi Paşcani. Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secţiuni, după cum urmează: Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focşani, cu o lungime de 82,44 km; Focşani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Paşcani, cu o lungime de 77,39 km.

Se estimează că Proiectul se va finaliza în 2025, data finală de disponibilizare a împrumutului fiind de 48 de luni de la data semnării Contractului de finanţare. Conform prevederilor Contractului, împrumutul poate fi tras în maxim 20 tranşe, valoarea minimă a unei tranşe fiind de 30 milioane euro. Împrumutul acoperă până la 50% din costul total al Proiectului. Nu sunt eligibile cheltuielile cu TVA şi cele privind exproprierile„, se precizează în expunerea de motive.

Ai mai putea citi și: Se construiește cea mai așteptată autostradă din ultimii 30 de ani. Guvernul ia azi marea decizie

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult