Reprezentanții Primăriei Generale a Municipiului București se gândesc tot mai mult ca în viitorul apropiat să renunțe definitiv la tarifele diferențiate aplicate locurilor de parcare. În schimbul acestora ar urma să fie introduse un tarif unic pentru toate spațiile de parcare aflate în administrația Primăriei București. O astfel de schimbare ar aduce prețuri record, în condițiile în care pentru zona centrală, cea mai aglomerată din Capitală, prețul va scădea, însă pentru zonele mai retrase, prețul va ajunge să fie dublat, anunță Capital.
În acest context, Consiliul General al Municipiului București ar urma să ia o decizie chiar peste două zile, pe 22 decembrie, zi în care se va supune spre aprobare sistemul de plată pentru aproximativ 23.000 de locuri de parcare. Propunerea a fost făcută chiar de viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, cel care susține că proiectul va fi de succes, deși Bucureștiul ar fi singurul mare oraș din Europa ce ar lua o astfel de decizie.
Dacă noua formă de taxare va fi aprobată, o oră de parcare în Capitală va fi de aproximativ 5 lei, atât pentru zonele centrale, cât și pentru zonele destinate simplelor piețe ale cetățenilor și, de ce nu, în fața instituțiilor publice.
Așadar, în timp ce marile orașe iau tot mai multe decizii dure pentru a decongestiona traficul din centrul metropolelor, Bucureștiul se întoarce în timp și ia decizii exact invers! În cele mai multe orașe mari din spațiul european se ia în calcul o împărțire pe zone de parcare în funcție de accesul rutier, de posibilitatea de congestionare trafic, dar mai ales în funcție de oamenii care doresc să meargă în zonă. Din acest motiv, autoritățile decid că este nevoie de alocarea de tarife diferențiate în funcție de zone și mai ales de alocarea de restricții privind timpul de parcare limitat.
Ei bine, conform noii decizii a oficialităților bucureștene, sistemul din Capitală ar contrazice complet sistemul perfect funcțional din întreaga Europă. La ce va duce acest lucru? Cu siguranță se va crea o aglomerație și mai mare și nu mult va dura până când, în centrul orașului, va fi raportată din nou cea mai mare poluare. Un alt lucru complet halucinant este acela că, în timp ce și în 2022, autoritățile din toate orașe europene iau decizia de a diversifica taxele pe parcări, Bucureștiul face exact invers.
Citește și: Primăria Capitalei a adunat 10.000.000 de lei din parcări în anul 2022. Ce va face Municipalitatea cu banii
Tariful unic nu este unul de succes, mai ales în București, acolo unde autoritățile nici măcar nu verifică dacă locurile de parcare sunt ocupate corect sau dacă au fost plătite. Spre exemplu, ca o lipsă generală de transparență, compania Municipală de Parking nici măcar nu oferă românilor informații clare în legătură cu numărul complet de locuri de parcare pe care PMB le administrează în fiecare zonă.
Cu toate acestea însă, în așa zisa Zona 0, aceasta este de 7 ori mai mică decât zona 1. În Zona 0 este un tarif actual de 10 lei pe oră, iar după noua schimbare, plata pentru o oră ar coborî la 5 lei. Așadar, vor avea de câștigat „bogații” care frecventează zilnic zonele de fițe din București, în timp ce oamenii de rând vor fi nevoiți să plătească dublu în zone limitrofe, modeste.
Mai mult, în Zona 2 vor fi și mai multe probleme, deoarece aceasta se scumpește cu 100%. Mulți români vor fi loviți de aceste prețuri, în condițiile în care zona 2 are și Bucur Obor, loc extrem de frecventat de persoanele cu venituri mici sau medii. Aici, locul de parcare se dublează, de la 2.5 lei la 5 lei pe oră.
În orașe mai mari, parcarea este calculată de autorități „cu cap” adică diferențiată. Spre exemplu, în capitala Germaniei, pentru o oră de parcare se plătesc până la 4 euro pe oră, iar maximul pe care un șofer îl poate plăti pentru o zi ajunge la 35 de euro.
În Paris, zonele sunt împărțite în 11 sectoare pentru șoferi, în așa fel încât prețurile să poată oscila. Se plătește pentru un loc de parcare undeva la 4 euro pe oră în zona zero și 2.40 euro pe oră în zonele limitrofe.
Un alt oraș care vrea să decongestioneze traficul este Londra. Aici se găsesc cele mai multe restricții. Spre exemplu, în Londra sunt taxate inclusiv vehiculele pe hidrogen și cele electrice.1.20 lire este tariful minim plătit in Londra pentru 15 minute de parcare pentru mașinile electrice și pe hidrogen. Pe ora, costul este de 4,8 lire. Restul mașinilor plătesc aproximativ 6,60 lire pe ora in zonele ultra centrale, dar 2,40 lire in zonele limitrofe.
Ai mai putea citi și: Uimitor. O parcare din București costă doar 50 de bani. Cum este posibil acest lucru