Primăria municipiului Oradea cumpără 9 tramvaie noi cu bani din PNRR. Contractul de 79 de milioane lei poate ajunge la 219 milioane lei dacă se suplimentează cu încă 16 tramvaie, a precizat economedia.ro.
De asemenea, contractul are o durată de 18 luni, a fost publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice pe 13 august, iar ofertele pot fi depuse până la 20 septembrie. Potrivit Societății Oradea Transport Local, în municipiu sunt 4 trasee deservite cu linii de tramvai.
Mai mult , noile achiziții au o lungime cuprinsă între 26 și 28 de metri și o capacitate de transport de minimum 168 de persoane. Tramvaiele vor fi destinate transportului urban de călători din municipiul Oradea, drept urmare în elaborarea ofertei se va ține cont de infrastructură existența (liniile de tramvai cu ecartament normal de 1435mm), condițiile de circulație, linia de rulare pentru tramvaie, respectiv linia de contact pentru alimentarea electrică.
Tramvaiele să fie noi, să corespundă normelor europene cu privire la zgomot (conform SR 13342:1996), cu podea coborâtă 100%, acționate în curent alternativ, cu echipamente electronice de putere și comandă cu microprocesor, cu recuperare de energie la frânare. Acționarea se va realiza prin invertoare și motoare electrice asincrone, prevăzute cu sistem antipatinare.
Principalele caracteristici ale tramvaielor care constituie obiectul achiziției sunt:
-podeaua coborâtă 100%
-să nu aibă nici o treaptă interioară pe întreaga lungime;
-să aibă o lăţime de 2,3-2,45 ml (metri lineari);
-să aibă o lungime minim 26 ml maxim 28 ml
-să aibă o capacitate minimă de 168 pasageri(6,5 calatori/m2), dintre care minim 40 pe scaune.” arată caietul de sarcini pe care l-a consultat sursa citată.
Pentru primele 9 tramvaie în Oradea, finanțarea este asigurată din PNRR, iar pentru următoarele 16 unități va fi nevoie de o finanțare suplimentară.
Din cele 9 tramvaie, 3 trebuie să fie bidirecționale, iar din cele 16 suplimentare alte trei cu cabină dublă. Pentru contractul de 9 tramvaie livrările se fac în intervalul luna 12 – luna 18, iar pentru comanda suplimentară într-un interval de 12-20 de luni de la semnarea actului adițional și emiterea ordinului de începere.
De asemenea fac parte din obiectul achiziției şi vor fi incluse în preț următoarele elemente:
-livrarea de dispozitive, echipamente de diagnostic, piese de schimb şi scule specifice necesare punerii în funcţiune a tramvaielor livrate la OTL şi operării în condiţii de funcţionalitate a acestora;
-instruirea si autorizarea personalului OTL ;
-activitatea de punere în funcţiune a tramvaielor în OTL cu asumarea întregii responsabilităţi asupra produsului final de către Ofertant;
-Manopera de întreţinere planificată şi revizii tehnice conform manualului de întreţinere al producătorului va fi efectuată în perioada de garanţie de către Ofertantul declarat câştigător, cu personal propriu sau cu personalul OTL cu asumarea întregii responsabilităţi asupra produsului final de către Ofertant.
-asigurarea reprezentanţei service în regim permanent la sediul (depoul) OTL pe toată perioada de garanţie;
-livrarea de piese de schimb, agregate, echipamente şi materiale de primă dotare, uleiuri şi lubrifianţi, SDV-uri speciale, consumabile, conform manualului de întreţinere şi reparaţii şi echipamente de diagnosticare complete (inclusiv hardware şi software), se mai arată în caietul de sarcini.
Alte articole: Mijloace de transport moderne în Capitală! Nicușor Dan anunță că 35 de tramvaie din cele 100 pe care le-a promis au ajuns în București