Primăria Sectorului 5 a postat pe Facebook o serie de sfaturi pentru rezidenții din zonă, afectați de lipsa căldurii și a apei calde. Administrația locală îi îndeamnă pe cetățeni să riposteze față de serviciile proaste ale Companiei Municipale Termoenergetica București care, deși încasează din plin sume mari de la asociațiile de proprietari, nu livrează promisiunile incluse în contract.
Postarea de pe rețeaua de socializare făcută de administrația sectorului 5 începe cu o informare de interes, și anume că „ANPC a amendat Compania Municipală Termoenergetica București pentru că nu a furnizat agent termic la standarde minime de confort, deși a încasat tarifele “la preț întreg”.
Bucureștenii sunt sfătuiți să facă o poză la contorul de la bloc în care să se vadă temperatura apei calde și a agentului termic. Ulterior, poza trebuie trimisă la adresa: [email protected], alături de o sesizare prin care să se solicite compensarea facturii.
„Operatorul va fi obligat să restituie sumele de bani plătite de cetățeni pentru că nu a furnizat agent termic la standardele din contract. Baza legală pentru acest demers se află în contractul încheiat între Asociațiile de Proprietari și Termoenergetica, respectiv art.6, alin.7, lit.b, art.7, alin. 3.”, arată Primăria Sectorului 5 în postarea de pe Facebook.
Potrivit contractului de furnizare a energiei termice și a art.6, furnizorul are următoarele obligații:
1. să respecte prevederile reglementarilor in vigoare şi angajamentele asumate prin prezentul Contract
2. să încheie act adițional la prezentul contract ori de câte ori apar modificāri;
3. să asigure continuitatea serviciului de furnizare a energiei termice la parametri fizici și calitativi prevazui în prezentul contract şi de legislația în vigoare;
4. sä aducä la cunoştinta utilizatorului, cu cel puțin 10 zile înainte, prin mass-media, și/sau prin afişare la utilizator, orice întrerupere în furnizarea energiei termice, în cazul unor lucràri de modernizare, retehnologizare, reparații și intreținere planificate stabilite prin programele anuale convenite cu autoritățile administrației publice locale, care impun întreruperea furnizārii energiei termice. In cazuri speciale, utilizatorul va fi anunțat cu cel puțin 24 de ore înainte de începerea lucrărilor mentionate mai sus;
5. sā oprească alimentarea instalaților aflate in subsolurile tehnice ale utilizatorului in cazul producerii unei avarii sau pentru prevenirea acesteia, astfel încât să se limiteze, respectiv să se elimine consecintele evenimentului;
6. să efectueze aerisirea instalațiilor interioare aparținānd utilizatorilor de tip urban ori de câte ori acestea sunt golite de către furnizor sau din cauza acestuia;
7. să furnizeze apa caldă de consum asigurând la punctul de separare: a) condiile de potabilitate a apei calde de consum care este furnizatā prin reteaua de distribuție pe care o exploatează; b) o temperatură cuprinsă în intervalul 55° – 60°C, cu o abatere de +5°C; c)presiunea de serviciu şi debitul minim necesar;
8. să respecte regimul chimic al apei din reteaua de furnizare a agentului termic, efectuând periodic masurátori ale indicilor chimici;
9. să factureze cantitățile de energie termică în conformitate cu metodologia de calcul aprobată de autoritatea de reglementare competentă, pe baza preturilor și a cantităților de energie termică furnizată;
Întrebat de jurnaliștii de la Digi24 în legătură cu problemele la căldură și apă caldă din blocurile bucureștene Claudiu Crețu, director Termoenergetica, a răspuns că „Asociațiile de proprietari plătesc în funcție de consumul înregistrat de contorul instalat la fiecare bloc în parte.”
Oficialul CMTEB sustine că dacă un bloc nu a avut încalzire, iar contorul nu a înregistrat nicio gigacalorie consumată, Termoenergetica nu are ce factură să emită.