Primarul sectorului 2 al capitalei, Radu Mihaiu, a declarat pe pagina sa de Facebook că incidentul provocat a fost din pură neatenție. Acesta a explicat pe rețelele sociale cum a reușit să fie amendat pentru parcarea neplătită, a notat ziare.com.
Bărbatul a primit o amendă de 200 de lei pe 7 martie, la ora 12.24, deoarece în momentul în care și-a parcat mașina pe un loc special amenajat, din zona Primăriei Generale a Municipiului București și a achitat prin SMS tariful de parcare, a uitat să trimită apoi un alt SMS cu codul de confirmare al efectuării plății.
„Am fost ieri la PMB şi mi-am luat amendă de parcare. Domnul care mi-a dat amenda m-a recunoscut şi şi-a cerut scuze că a trebuit să-mi dea. Vreau să-l felicit că nu s-a lăsat impresionat de funcţie şi mi-a aplicat amenda pe care o meritam. Începem să arătăm a ţară normală atunci când primarii primesc aceeaşi amendă pe care o primesc şi cetăţenii fără funcţii publice.
De ce am primit amendă? Că am uitat să trimit codul de confirmare pentru plata taxei de parcare. Am fost neatent, iar acum trebuie să plătesc, dar o voi face bucuros. Voi nu faceţi ca mine, urmaţi procesul până la capăt şi trimiteţi codul de validare, ca să nu luaţi amendă!”, a scris Radu Mihaiu.
Radu Mihaiu nu este singurul cetățean cu funcție publică care a fost amendat pentru parcare. Și primarul general a primit o amendă și de atunci obișnuiește să meargă cu troleibuzul.
Cauza pentru care a fost sancționat a fost că nu și-a prelungit intervalul de staționare. După acest incident cu care s-a confruntat, Nicușor Dan a promis tot atunci că va continua „revoluția parcărilor” din capitală. Și-a propus ca într-un an să marcheze tot centrul Bucureștiului, astfel încât cetățenii să nu se mai confrunte cu aceste situații și să nu mia existe niciun loc fără plată.
„Eu nu aș numi-o revoluție. N-a fost și nici nu este o revoluție. A fost pur și simplu un regulament care s-a votat de către Consiliul General în fosta administrație, în 2019, pe care fosta administrație nu a avut curajul să-l implementeze. Adică, acele locuri care sunt marcate să fie și plătite, să fie și taxate. Ce am făcut noi a fost ca acele locuri pentru care regulamentul votat încă din 2019 spunea că trebuie să plătești 5 lei ora când parchezi să îl aplicăm. Și vreau să spun că nu am făcut asta ca să luăm bani de la bucureșteni, ci dimpotrivă, ca să încurajăm oamenii treptat să migreze către transportul în comun, așa cum se întâmplă în toate orașele care ne plac”, a comentat Nicușor Dan, potrivit digi24.
Alte articole: Noi prețuri pentru parcările din București! Tarifele pentru șoferi se schimbă de la 1 martie