Lotul 2 de pe Autostrada A 0 Nord va fi deschis circulației miercuri, ora 15:00, a anunțat oficial directorul CNAIR, Cristian Pistol, conform Economedia.
În ciuda faptului că UMB a terminat lucrarea cu 7 luni înainte de termenul stabilit inițial, din cei 19 kilometri al lotului dintre DN 1 și DN 2 se va putea circula doar pe 10 kilometri între DN 1 (zona Corbeanca) și Autostrada A 3 București-Ploiești pentru că nu se asigură descărcarea în DN 2, nodul rutier fiind pe lotul 3 Afumați-Pantelimon, deocamdată în etapa de proiectare în cadrul contractului semnat cu un constructor din China.
Oficialii din Transporturi au promis că de la sfârșitul anului viitor se va realiza conexiunea și cu DN 2, chinezii urmând să înceapă la primăvară lucrările pentru tronsonul de 2 kilometri lipsă.
Te-ar putea interesa și: Curtea de Apel București judecă contestația turcilor de la Ictas pentru viaductele de pe Autostrada Transilvania, ce au fost scoase din contractul cu UMB. Se întâmplă pe 15 decembrie
,,Mâine, de la ora 15:00, se deschide circulația pe lotul 2 al Autostrăzii de Centură București (A0) Nord între nodul rutier cu DN 1 și nodul rutier cu A 3 (Autostrada București – Ploiești) ! Din cei 19 km finalizați se va circula momentan pe aproximativ 10 km, iar anul viitor, după asigurarea legăturii de lotul 3, A0 Nord, circulația va fi posibilă la profil de auostradă între DN1 și DN 2 pe 21 de km.
Construcția efectivă a lotului 2 al A0 Nord a început în luna august 2022 și a fost finalizată cu 7 luni mai devreme față de termenul contractual.Asocierea de firme românești, SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, a avut la dispoziție 831,92 milioane de de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (Programul Transport). Deschiderea circulației va avea loc, așa cum v-am obișnuit, fără festivisme.”, a declarat Cristian Pistol.
Contractul pe cei 19 km a fost semnat în 17.05.2021 cu UMB pentru o valoare de aproape 832 milioane lei fără TVA, prevăzând 12 luni de proiectare, 22 de execuție și 10 ani garanție. Ordinul de începere a fost emis pe 16.08.2021, termenul contractual de finalizare fiind iunie 2024.
În toamna anului 2024, Pizzarotti-Retter ar urma să înceapă lucrările pe Lotul 1 A 0 Nord între DN 1 Corbeanca și Autostrada A 1 București-Pitești, contractul fiind semnat pe 20 septembrie, scrie sursa citată.
Citește mai multe știri: Adrian Câciu, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene: „România are un sold excedentar de 60 de miliarde de euro fonduri europene”