Secțiunea de aproape 10 kilometri din Autostrada Bucureștiului (A0), cuprinsă între DN1 și A3, va fi dată în trafic pe 27 – 28 noiembrie, au transmis reprezentanții CNAIR, potrivit economica.net. Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a postat luni dimineața imagini din avion cu nodul rutier A0 – A3, construit de UMB, ce urmează să fie deschis circulației în câteva zile.
A început numărătoarea inversă pentru darea în trafic a primilor kilometri din Autostrada Bucureștiului (A0). Așadar, autoritățile vor să dea parțial în trafic lotul 2 al A0 Nord, cuprins între DN1 (Corbeanca) și DN2 (Afumați). Circulația pe lotul construit de firmele lui Dorinel Umbrărescu va fi deschisă inițial pe secțiunea dintre DN1 și A3.
Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a prezentat imagini cu cel mai nou nod rutier, aflat pe acest lot.
„Cel mai nou nod rutier între două autostrăzi, văzut din avion în drum spre Iași. A0, Autostrada Bucureștiului – A3, București Ploiești. În câteva zile îl vom da în trafic”, a transmis oficialul din Transporturi pe pagina proprie de Facebook.
Până la sfârșitul anului 2026, va fi posibil să circulăm pe toată Autostrada Bucureștiului (A0), cu o lungime de 100,7 km, conform termenelor contractuale, a estimat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Acesta a fost vineri în vizită pe șantierul UMB al lotului 2 din A0 Nord, unde a menționat că urmează să fie deschisă circulația pe circa 10 kilometri între DN1 și A3 înainte de 1 decembrie.
Te-ar putea interesa și: Grevă în instituțiile Ministerului Muncii! Sindicatele anunță că ar putea declanșa greva generală pe 27 noiembrie
Autostrada de Centură a Capitalei A0 măsoară circa 100 de kilometri, iar partea de Sud are 52 de kilometri împărțiți în trei loturi, de la intersecția cu Autostrada „Soarelui” A2 și până la A1 spre Pitești. Tronsonul 3 (Lungime 17,9 km, Valoare: 853 mil lei) construit de grecii de la Aktor – circa 18 kilometri de la autostrada A1 și până aproape de DN6 – este cel mai rămas în urmă – Stadiul la zi depășește 42%.
Asociația Pro Infrastructura avertizează că tronsonul 3 riscă să nu fie gata nici la final de 2024. Pe celelalte două loturi unde lucrează turcii de la Alsim Larko, existau la începutul anului premise bune pentru finalizarea și darea în trafic a circa 33,5km de autostradă, de la intersecția cu A2 până la intersecția cu DN6 (Bragadiru). Avansul lucrărilor pe cele două tronsoane nu a crescut considerabil în ultima perioadă, iar Asociația Pro Infrastructura avertiza că șansele ca cele două loturi să fie date în trafic în totalitate în acest an sunt din ce în ce mai mici.
Conform ultimelor date centralizate de CESTRIN, pe Tronsonul 2 (Lungime tronson: 16,5km / Valoare: 750 mil. lei) stadiul fizic e de 77%, iar pe Tronsonul 1 din A0 Sud (lungime tronson: 16,93 km / Valoare: 831 mil lei) stadiul fizic e de doar 62%.
Aflat într-o vizită pe șantierul Tronsonului 1, secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu a recunoscut că lucrurile au nevoie să fie impulsionate pentru a discuta de o deschidere de trafic în acest an.
„Așa cum se prezintă situația actuală, este nevoie de mobilizare suplimentară și susținută în șantier, pentru a păstra termenul de dare în trafic a acestui lot la sfârșitul acestui an”, a spus Sciroșteanu.
Acesta a amintit și că în cadrul acestui contractului pentru Tronsonul 1 e prevăzută construcția a 10 structuri, printre care și unul dintre cele mai mari noduri rutiere construite până acum în România – Nodul Rutier care va lega autostrăzile A0 (Autostrada Bucureștiului) și A2 (București-Constanța) în zona localității Cernica.
Românii de la UMB lucrează în forță în nordul Bucureștiului pe A0 pe Lotul 2 (Lungime: 19 km, DN1-A3-Afumați, Valoare: 832 mil lei) și bat noi recorduri în materie de viteză. Ba chiar au toată șansele să finalizeze din acest an un tronson aproape întreg de autostradă pe care l-au început nu cu mult timp în urmă.