Trenul inaugurat miercuri, 20 noiembrie, ar fi trebuit să plece joi, 21 noiembrie, din Gara de Nord la ora 5:40 și să ajungă la Brașov la ora 8:08. Din păcate, din cauza unei defecțiuni tehnice, garnitura Alstom nu a mai reușit să plece din Gara de Nord, iar pasagerii au fost redirecționați către un alt tren CFR ce urma să plece 30 de minute mai târziu.
Reamintim faptul că trenul Coradia Stream preluat de ARF și pus în circulație (din lotul de 37 de trenuri contractate în martie 2022) nu are în prezent vreo rezervă tehnică, până la intrarea în parc a următoarelor trenuri”, au explicat reprezentanţii Autorităţii pentru Reformă Feroviară într-un comunicat de presă, potrivit Hotnews.
Citește și Sorin Grindeanu, anunț: O nouă autostradă în România
Trenul Alstom Coradia Stream este primul tren electric modern achiziționat pentru transportul feroviar de pasageri din România în ultimii 20 de ani. Rama electrică are 6 module (vagoane) și o capacitate de 351 de locuri. Podeaua joasă asigură acces facil pentru persoanele cu mobilitate redusă, iar trenul poate atinge o viteză maximă de 160 km/h.
Contractul prevede livrarea a 37 de unități produse de firma Alstom Ferroviaria S.p.A., primele trei trenuri fiind fabricate în Polonia, iar restul urmând să fie asamblate în Germania. Conform ARF, trenurile ar fi trebuit să intre în circulație încă din 2023, însă problemele au fost cauzate de birocrație, pandemia de COVID-19, războiul din Ucraina și întârzierile din lanțul de furnizori.
Un bilet pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov costă 63,00 lei la clasa a II-a şi 91,00 lei la clasa I, pasagerii având posibilitatea să cumpere deja bilete la acest tren.