Primul tren nou de metrou din cele 13 rame cumpărate în anul 2020 pentru Magistrala M 5 din Drumul Taberei a plecat de la fabrica din Brazilia și se îndreaptă spre București, a transmis marți, 27 februarie 2024 producătorul Alstom, conform informațiilor transmise de Economedia.
Din Brazilia până la Portul Hamburg (Germania) transportul este asigurat pe vapor (în 2023 Alstom lua în calcul transport aerian Cargo), iar de la Hamburg la București se va desfășura pe trailer. Durata transportului va fi de aproximativ o lună, dar în circulație rama botezată „Giurgiu” va intra doar după parcurgerea a 10 000 de kilometri în teste (rodaj), probe care se pot face doar pe timpul nopții, după cum au explicat oficialii Metrorex.
„Primul tren de metrou marca Alstom destinat celei mai moderne linii de metrou din București a plecat din fabrica de la Taubate, Brazilia, urmând să se îmbarce cu destinația Hamburg, de unde va ajunge în România pe cale rutieră.Trenul, numit Giurgiu, va circula pe Magistrala 5 după finalizarea testelor obligatorii în vederea punerii în funcție. Drum bun si ne vedem la București !”, a transmis ALSTOM.
Ai mai putea fi interesat și de: Producătorul român de electrocasnice Arctic marchează producţia a patru milioane de maşini de spălat. Noul prag propus pentru sfârşitul anului
În toamna anului trecut, președintele Consiliului de Administrație Metrorex, Mihai Barbu a precizat că, potrivit contractului de 103 milioane de euro, livrarea celor 13 rame din Brazilia ar fi trebuit să înceapă încă din iunie 2022, iar penalizările sunt de 18 milioane de Euro. Mai mult, Barbu spune că la fabrica din Brazilia, echipa Metrorex ar fi identificat „foarte multe nereguli” pe linia de producție. Pe măsura livrării ramelor noi de la Alstom, trenurile CAF de pe M 5 vor fi relocate pe Magistralele 1 și 3.
În prezent, pe Magistrala 5 Drumul Taberei sunt în circulație rame Bombardier transferate de pe magistralele 1 și 3. Acestea generează un interval de succedare de cel mult 6 minute, ceea ce provoacă aglomerație la anumite ore.
Odată cu sosirea noilor trenuri, sistemul de automatizare și siguranță a traficului, instalat de către Alstom, va putea funcționa la capacitatea de proiectare, permițând astfel reducerea intervalului de succedare până la 90 de secunde.
Vezi și alte știri: Circulație închisă în Pasajul Unirii. Anunţul făcut de Brigada Rutieră