Primul tronson din cea mai dorită autostradă, Pitești – Sibiu, este aproape gata. Lucrările prind tot mai mult contur, de la o zi la alta, iar autoritățile au anunțat când vor putea românii să circule pe această porțiune de stradă, anunță Economica.net.
Au apărut noi imagini care prezintă stadiul lotului 1 Sibiu-Boița din cel mai așteptat proiect rutier din ultimii 30 de ani. Cei 13 kilometri de drum fac parte din primul lot al Autostrăzii Sibiu-Pitești.
Conform informațiilor apărute astăzi în mediul online, au apărut primele marcaje pe secțiunea 1 din Autostrada Sibiu – Pitești (A1). Se pare că această secțiune ar urma fie dată în trafic la finalul acestui an.
„Au apărut primele marcaje! Filmare completă a lotului 1 din 19.09.2022”, scrie „Adrian Sibiu”, cel care a realizat imaginile postate marți pe forumul PeUndeMerg al Asociației Pro Infrastructură (API).
Pe marginea acestui subiect, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis de mai multe ori că spera ca lotul 1 al autostrăzii Sibiu – Piteşti, de la Sibiu la Boiţa, să fie dat în circulaţie la finele acestui an. Așadar, lucrările pe acest tronson sunt realizate în proporție de peste 82%, conform celor mai recente date de pe site-ul Companiei de Drumuri.
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 1 (primul tronson) Sibiu – Boița a fost semnat cu firma austriacă Porr pentru suma de 612,65 de milioane de lei fără TVA. Ordinul de începere pentru etapa de proiectare a fost emis în luna mai a anului 2019. De partea cealaltă, contractul pentru etapa de execuție a fost semnat pe 30 martie 2020. Durata de realizare a contractului este de 48 de luni. Din perioada totală alocată îndeplinirii contractului, 12 luni sunt pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Lucrările la cei 13,17 kilometri de autostradă din primul tronson ar trebui finalizate în primele luni din 2023, conform contractului. Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122 de kilometri, este împărțită în cinci secțiuni. Austriecii de la Porr au în plan să construiască și secțiunea 4. În acest proiect gigant pentru infrastructura românească, italienii de la WeBuild/Astaldi au preluat controlul lucrărilor pentru secțiunile 3 și 5. De partea cealaltă, secțiunea 2 a fost câștigată de turcii din asocierea Mapa – Cengiz.
Mai poți citi: Germania înlocuiește gazele rusești cu importuri din Quatar. Contractul gigant pe care Olaf Scholz este pe cale să-l semneze