- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Problemă ireală în Iași! Tramvaiele de peste 30 de milioane de euro au defecte majore: vatmanii pierd total controlul, frânează și dau cu spatele singure

09 Jan, 21:29 • Cornel Ghimeșan
Primarul din Iași, Mihai Chirica, se lăuda recent cu achiziția unr tramvaie produse în Turcia, care ar fi trebuit să revoluționeze complet traficul din oraș se pare că sunt o reală dezamăgire. Din păcate lucrurile nu se opresc doar la nivelul de „dezamăgire”, pentru că acestea s-au dovedit a fi un real pericol. Vatmanii declară că acestea au momente în care frânează sau dau cu spatele singure.
Problemă ireală în Iași! Tramvaiele de peste 30 de milioane de euro au defecte majore: vatmanii pierd total controlul, frânează și dau cu spatele singure

Un fenomen de-a dreptul ciudat se petrece cu tramvaiele din Iași. După ce primarul, Mihai Chirica, se fălea cu cele 16 tramvaie de origine turcească care vor ajunge pe șinele din Iași, se pare că acestea, odată ajunse, crează probleme majore. Acestea au devenit un pericol, iar vatmanii caută disperați soluții. Problema se produce în softul care controlează motorul și apare la separatoarele din rețeaua-contact. Problemele repetate au fost raportate în ultimele luni ale anului, dar conducerea CTP spune că asistenții turci au intervenit pentru remediere.

 „Când treci pe la separatoare se dereglează tot, se frânează brusc și o ia pe mers înapoi. Cine a pățit așa, rog să confirme”., declara un vatman ieșean

Vatmanii de pe alte cinci tramvaie turcești Bozankaya au avut incidente similare. La separatoare, vagoanele pe care le conduceau s-au oprit brusc și apoi, imediat, au pornit cu spatele. La 8 din cele 12 tramvaie Bozankaya, paletele pantografelor s-au uzat și au fost deja înlocuite. Unul dintre vagoane e tras pe linie moartă, cu pantograful rupt. Altă problemă remarcat a fost faptul că senzorii nu detectează întotdeauna pojghița de pe șine și nu declanșează operațiunea de curățare cu nisip. 

Tramvaiele Bozankaya dau erori majore pe traseu
Tramvaiele Bozankaya dau erori majore pe traseu

Citește și: Inflația se simte și în cimitirele din Capitală! Locurile de veci vor fi și cu 50% mai scumpe

„Echipele de service Bozankaya sunt prezente în depou pe toată durata perioadei de garanție, respectiv 6 ani, monitorizând procesul de mentenanță și intervenind în situații neprevăzute”, a transmis conducerea Companiei de Transport Publice (CTP).

Tramvaiele au costat 30 de milioane de euro

Incidentele s-au petrecut în ultima parte a anului trecut, fiind implicate cel puțin șase dintre cele 12 vagoane turcești. Un expert în domeniu a explicat pentru Reporter de Iași ce sunt aceste separatoare, punctele în care au fost raportate incidentele.

Rețeaua electrică este împărțită pe segmente. Separatoarele despart tronsoanele rețelei. Pentru a nu lăsa curentul să treacă de pe un segment pe altul. Asigură independență, autonomie. Dacă e o avarie undeva, să nu se întrerupă tot sistemul. Când se trece cu tramvaiul pe la aceste separatoare, se întrerupe alimentarea pentru o fracțiune de secundă. La Bozankaya, această întrerupere a inversat, din soft, rotația motoarelor”, a afirmat specialistul.

Pe o rută Copou – CUG există 8-9 astfel de separatoare, astfel că vigilența vatmanilor ar trebui să fie maximă în respectivele puncte. Conducerea CTP a admis că a existat acest tip de problemă, dar că a fost remediată.

Tramvaiele Bozankaya dau erori majore pe traseu
Tramvaiele Bozankaya dau erori majore pe traseu

„Imediat după primul incident înregistrat, tehnicienii Bozankaya prezenți în depou au raportat situația și au solicitat soluții la producător”, au spus șefii companiei.

Aceștia au precizat că problemele au fost cauzate de softul sistemului de tracțiune:

 „Echipa de service Bozankaya (…) a făcut un update de soft, astfel că problema nu mai există”.

Specifică sezonului rece este o altă problemă identificată de vatmani la tramvaiele Bozankaya. 

„Vagoanele intră ușor în patinaj. Se face o pojghiță pe calea de rulare și alunecă. Ar trebui să dea nisip la roată și să curețe și roata și linia. Ar trebui să se facă automat, dar câteodată nu merge. Calculatorul nu citește cum trebuie parametrii căii de rulare, senzorii reacționează cu întârziere. Nu e ca la tramvaiele clasice: GT4, GT8, BE8/8, unde controlează vatmanul nisipul”, a menționat specialistul.

Cele 16 tramvaie Bozankaya (peste 30 milioane de euro), din care 13 au ajuns la Iași, sunt parte a unui contract cu finanțare europeană.

„Conform clauzelor contractuale, producătorul Bozankaya este responsabil de modul în care sunt efectuate mentenanța perioadică și reparațiile accidentale”, au comunicat oficialii CTP.

Alte articole: Este oficial! Contoarele pentru energie termică au devenit obligatorii pentru români. Klaus Iohannis a promulgat legea

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu în Ajunul Crăciunului
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu ...
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...