Mai multe probleme au fost identificate la nivelul curselor CFR, cauza principală fiind chiar vântul puternic, conform ziare.com. Condițiile vremii au dus la întreruperea energiei electrice, iar trenurile au înregistrat o întârziere majoră.
Rețeaua CFR a avut de suferit. Vântul puternic este cel care a dus la prelungirea duratei curselor. Primele informații ne arată că problemele majore au fost înregistrate pe Valea Prahovei. Drept urmare, trenul IR 1630 a plecat din stația Brașov la ora 07.40, destinația finală fiind Constanța. Cu toate acestea, garnitura a plecat abia la ora 11.26 din Predeal, înregistrând o întârziere de 191 minute.
Majoritatea trenurilor care vor circula pe parcursul zilei de astăzi pe Valea Prahovei sunt cele a căror durată se va prelungi considerabil. Trenul IRN 347 Dacia, cu ruta Viena-București, va avea o întârziere de 103 minute, până la Brașov, iar lista situațiilor în care durata curselor nu poate fi respectată este continuată.
Reprezentanții CFR au menționat că trenurile vor fi oprite temporar, în așa fel încât să fie facilitat accesul personalului feroviar, care încearcă să remedieze deranjamentele produse la linia de contact. Aceștia au menționat că există trei trenuri care vor ajunge cu o întârziere de cel puțin 60 minute la destinațiile prestabilite.
În tot acest timp, personalul intervine cu drezine pantograf. Între stațiile Fărăoani – Orbeni – Sascut (firul II) se lucrează pentru a îndepărta un copac, și la fel de bine, pentru a repune sub tensiune linia de contact. Trenurile care au tranzitat în acel interval au fost redirecționate către firul I, în așa fel încât circulația să nu fie întreruptă, dar cu toate acestea, durata curselor tot va fi prelungită, anunță responsabilii CFR.
„În această dimineață, mai multe trenuri de călători operate de CFR Călători au înregistrat întârzieri în circulație ca urmare a căderilor de crengi și copaci în gabaritul căii ferate și pe firele de contact de pe unele secții feroviare, din cauza vântului puternic. CFR Călători a pus la dispoziția CFR SA locomotive diesel pentru remorcare, de îndată ce echipele de intervenție ale CFR SA au eliberat gabaritul căii ferate.
Programul de circulație în zonele afectate de căderile de copaci se desfășoară în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA. În funcție de evoluția fenomenelor atmosferice, sunt posibile și alte decalări ale orariilor trenurilor. CFR Călători este în permenent contact cu managerul infrastructurii feroviare, CFR SA pentru rezolvarea operativă a tuturor problemelor, punând la dispoziție locomotive diesel pentru dublarea trenurilor în zonele afectate”, spun reprezentanții CFR, într-un comunicat.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Un nou contract record semnat de CFR. Sorin Grindeanu anunță investiții de 3,1 milioane de euro prin PNRR