Probleme majore pentru drumul expres Oradea-Arad. După cum arată informațiile publice din Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis să suspende licitația pentru primul lot al acestui drum, transmite Economedia.
Decizia CNAIR legată de licitația pentru primul lot de pe drumul expres Oradea-Arad deși surprinzătoare pentru publicul larg, a fost luată ca urmare a contestației depuse de constructorul Strabag, doar o zi înainte de termenul final pentru depunerea ofertelor.
Strabag, un nume important în industria construcțiilor, a depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Motivul contestației a fost legat de nerespectarea termenului de răspuns la solicitările de clarificare transmise către CNAIR. Această mișcare a întârziat procedura de achiziție și a determinat CNAIR să suspende licitația pentru drumul expres Oradea-Arad.
Suspendarea licitației are consecințe directe asupra modul în care vor evolua lucrările pentru drumul expres Oradea-Arad. Durata de realizare a acestui drum expres este de 24 de luni, iar întârzierea în procesul de licitație poate duce la amânarea începerii lucrărilor și, implicit, la întârzierea finalizării proiectului.
Te-ar putea interesa și: Prima inaugurare din 2024 are loc joi, 27 martie! Șeful CNAIR anunță deschiderea Drumului Expres Oradea-Borș II
Drumul expres Oradea-Arad este un proiect de o importanță crucială pentru regiunea respectivă și pentru conectivitatea națională. Acesta va îmbunătăți semnificativ infrastructura de transport, facilitând circulația și stimulând dezvoltarea economică a zonei.
Proiectul este împărțit în trei loturi distincte, fiecare având caracteristici specifice și provocări unice. Lotul 1, cu o lungime de 33,7 kilometri, include și un drum de legătură important către Salonta. Lotul 2, cu 39,7 kilometri, extinde conectivitatea până la granița cu Ungaria. Lotul 3, cel mai lung din România cu o lungime de 47,07 kilometri, va fi vital pentru integrarea zonei industriale Arad Vest.
Proiectul prezentat pentru drumul expres Oradea-Arad implică construirea a numeroase poduri și pasaje, inclusiv structuri majore precum pasajul de la kilometrul 4 peste linia de tren Timișoara – Oradea, cu o lungime de 727 de metri, sau pasajul Meșteșugarilor, cu o lungime de 449 de metri.