Reușită impresionantă pentru producătorul Ultragreens, firma fondată de către Cristian Tudor. Mai exact, după ce a reușit să construiască în Prahova cea mai mare seră verticală din Europa, compania românească a început să vândă pentru export. În primă fază este vorba despre microplante și plante aromatice care urmează să fie comercializate în rețeaua Kaufland din Bulgaria, transmite Economica.
Ultragreens, producătorul de microplante și plante aromatice, care are două sere verticale în județul Prahova, este recunoscut pentru practicile sale inovatoare de cultivare hidroponică. Una dintre aceste sere, cea mai mare din Europa, servește drept etalon al excelenței în domeniu.
Recent, compania a început să-și extindă activitatea și în afara granițelor, exportând produsele sale în Bulgaria. Parteneriatul cu rețeaua Kaufland din această țară marchează un pas important în direcția consolidării prezenței internaționale a Ultragreens și în diversificarea piețelor sale de desfacere.
Te-ar putea interesa și: Lidya Walnuts, cel mai mare exportator de nuci din România anunță concedieri masive. Firma vinde în Chile, Statele Unite ale Americii și chiar China
În prezent, produsele Ultragreens se găsesc în două hypermarketuri din Sofia. În aceste locații, producătorul comercializează microplante, dar și ghivece cu plante aromatice.
Potrivit lui Victor Potra, Project Manager la Ultragreens, în fiecare săptămână, între 2.500 și 3.000 de ghivece sunt exportate către Bulgaria. Planurile companiei pentru această piață sunt ambițioase: firma românească vrea să construiască o nouă seră verticală și să se extindă și în Republica Moldova.
„Suntem prezenți în Bulgaria prin lanțul Kaufland și avem discuții avansate în Republica Moldova pentru distribuirea produselor noastre. Pe termen scurt, ne dorim să ocupăm piețele emergente din țările din jur”, a declarat Cristian Tudor, co-fonator și CEO .
În prezent, Ultragreens oferă tehnologie pentru fermierii din sectorul vegetal care doresc să-și producă răsaduri în orice moment al anului, indiferent de condițiile meteorologice. Compania produce săptămânal aproximativ 20.000 de microplante și specialități culinare, alături de 10.000 de plante proaspete crescute în sistem hidroponic.
Retailul și cash&carry-ul acoperă acum mai bine de 50% din vânzările sale, o schimbare semnificativă față de perioada inițială când 80% din producție era destinată sectorului HoReCa. În 2022, Ultragreens a raportat afaceri în valoare de 7,7 milioane de lei.