Autoritățile românești au anunțat! În magazine vor începe să apară produse care au în conținut diferite specii de insecte. Magazinele și restaurantele care le oferă spre vânzare trebuie să respecte anumite reguli, citează profit.ro. Oamenii vor recunoaște cu ușurință astfel de alimente în spațiile comerciale.
Produsele alimentare cu insecte apar în România. Pentru a le oferi spre vânzare, magazinele și localurile trebuie să respecte anumite proceduri suficient de clare. Inclusiv regulile de informare vor suferi modificări. Astfel de alimente vor fi regăsite inclusiv în cadrul aplicațiilor de livrare la domiciliu.
Alimentele care urmează să fie introduse în magazine trebuie să fie poziționate într-un stand separat. Acestea trebuie să fie delimitate de cele care nu conțin specii de insecte autorizate. De asemenea, operatorii economici sunt obligați să afișeze într-un loc vizibil și accesibil pentru consumatori un afiș în care să fie menționat faptul că produsele prezentate conțin insecte.
Citește și: Ungaria alungă insectele comestibile din farfurie. UE a aprobat 4 larve pentru comercializare
Acest lucru le oferă clienților posibilitatea de a afla date clare despre alimente, ele fiind autorizate pentru a fi introduse în piață. Scrisul de pe afișul, panoul sau suportul respectiv trebuie să aibă o culoare contrastantă față de cea de fond, pentru ca informația să fie ușor de citit și de înțeles de către consumatori. Panoul trebuie să fie monocolor, fără să conțină însemne grafice, iar informația trebuie să fie redactată succint, cu font Times New Roman, mărimea 20.
În cadrul restaurantului, fie că vorbim despre unul la care poți mânca în interior sau la care poți lua alimentele la pachet, informațiile despre produsul în cauză trebuie să fie indicate clar. Acestea trebuie să fie disponibile încă de la intrarea în sala în care are loc preluarea sau degustarea alimentelor.
Datele de interes public trebuie să fie prezentate într-un loc accesibil și vizibil, fără să conțină alte materiale scrise ascunse sau fotografice. În cazul unui lanț de restaurante, acest panou informațional trebuie să fie prezent în cadrul fiecărui local, obligațiile fiind aceleași. De asemenea, informațiile trebuie să figureze pe eticheta produsului, ambalajul de transport, precum și în orice material publicitar.