- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Produsele „la ofertă”, cele mai vândute în magazine. Retailerii se bat în promoţii pentru a-i atrage pe clienți

23 Sep, 12:59 • Toma Anca
Cu toate că țara noastră este campioană la inflație în UE, românii nu se abțin de la cumpărături, însă cei mai mulți aleg produsele "la ofertă". Retailerii se bat în discounturi şi promoţii pentru a-i atrage pe clienți în magazine şi pentru a-i de­termina să cumpere.
Produsele la ofertă, cele mai vândute în magazine. Retailerii se bat în promoţii pentru a-i atrage pe clienți

Produsele „la ofertă” sunt cele mai căutate, aproape un sfert din vânzările de bunuri de larg consum este reprezentat de eticheta „la discount“ sau „la promoţie“.

Românii dau banii pe produsele cu discounturi

Cota promoţiilor în total vânzări din retailul FMCG (mai puţin produsele proaspete, precum fructe şi legume) a ajuns la 23,3% în primul semestru din 2024, în urcare cu aproape două puncte procentuale versus cele şase luni anterioare, arată datele Consumer Panel Services GfK.

De altfel, această cotă este în creștere din al doilea semestru din 2022, o perioadă când inflaţia ajunsese la cote maxime, iar românii începuseră să îşi simtă puterea de cumpărare afectată. Spre comparaţie, în prima parte din 2022 cota de piaţă a promoţiilor era de doar 17,2%, un minim al ultimilor cinci ani cel puţin.

Citește și: Secretele de pe etichete. Cum să eviți capcanele produselor cu gramaj redus

Atenţie la etichetă când faceţi cumpărături

Modificările de pe etichetă vizează inclusiv produsele alimentare importate pe piața UE, pe etichetele lor urmând să fie indicată în mod clar și explicit  că  ele îndeplinească standardele de calitate, inclusiv standardele de mediu, aplicabile pe piața internă pentru a proteja sănătatea consumatorilor și planeta.

Potrivit expunerii de motive care însoțește inițiativa cetățenească, pentru a stopa înșelătoriile alimentare care dăunează fermierilor și consumatorilor se cere să se mărească frecvența și rigurozitatea controalelor asupra importurilor de alimente și furaje care intră în UE.

Extinderea cerinței de indicare a originii la toate produsele alimentare pentru a preveni frauda, ​​a proteja sănătatea publică și a garanta dreptul consumatorilor la informare. Trimiterea la țara de origine sau la locul de proveniență trebuie să fie afișată pentru a evita confuzia suplimentară a consumatorilor cu utilizarea referințelor geografice generale (UE, NON-UE)” este o altă solicitare de care Comisia Europeană ar trebui să țină seama în cazul în care se va strânge numărul minim de semnături pentru susținerea propunerii de modificare a legislației.

Interzicerea importurilor de alimente prelucrate folosind substanțe și metode interzise în Europa este o altă solicitare inclusă în demersul cetățenesc pornit din Italia și care este susținut din start de către Confederația Națională a Fermierilor Independenți – Coldiretti.