Produsul românesc ce i-a cucerit pe străini. Povestea pufuleților românești a început în 1992, în subsolul unei case din Ploiești, iar astăzi a devenit o companie sută la sută românească, evaluată la peste 20 de milioane de euro.
„În acest moment, avem vânzări de 1,2 milioane de pungi zilnic! În Germania suntem de șase ani lider de piață! Avem medalii câștigate și vindem majoritar pe brandul nostru, dar avem contracte și cu marii retaileri care vând sub brandul propriu, dar pufuleții lor sunt produși de no”, a spus Eliodor Apostolescu, potrivit gsp.ro.
O pungă de pufuleți produși în România pentru lanțul de magazine din Germania costă 4,45 lei (0,89 euro prețul de raft). Compania a înregistrat un profit de 4,5 milioane de euro în 2023. În prezent, compania din România exportă pufuleți în peste 50 de țări.
„În România, Germania și Austria suntem numărul unu. Vindem inclusiv în America, Japonia, Canada, Arabia Saudită, Emirate, Oman, Qatar, Kuweit, Noua Zeelandă! Vă dați seama că nu e ușor să transporți paleții cu pufuleți din Băicoi până în Chicago sau Abu Dhabi.
La export am început să vindem când au emigrat românii în masă și am intrat în magazinele românești, apoi au fost descoperiți de localnici. Am găsit șase milioane de consumatori români în alte țări. Apoi am început să ne dezvoltăm internațional și am ajuns la marii retaileri”, a mai explicat Apostolescu.
Compania este prezentă în majoritatea retailerilor și are cele mai mari vânzări în Germania. „Vindem între 30 și 200 de pungi pe magazin în fiecare săptămână. De două ori mai mult decât brandurile celebre, inclusiv cele de chipsuri”, a spus Eliodor Apostolescu.