Un impact considerabil în economisirea energiei va fi resimțit în urma limitării temperaturii din magazinele și sediile Profi, concomitent cu demararea unui plan de curățare și monitorizare a funcționării în condiții corespunzătoare a radiatoarelor și agregatelor de aer condiționat, potrivit companiei.
Prin îmbunătățirea fluxului de aer ce trece prin radiatoare se reduce timpul de funcționare inutilă a compresoarelor acestor echipamente.
Profi va lansa si un program de monitorizare a functionarii caloriferelor si aparatelor de aer conditionat din magazinele sale.
Consumul de energie din magazinele Profi va fi redus semnificativ și prin optimizarea orelor de utilizare a echipamentelor care pregătesc alimente calde, ele fiind unele dintre cei mai mari consumatori de energie, mai transmite compania.
În toate punctele de lucru din rețeaua Profi iluminatul se face cu lămpi LED, cu consum redus, dar chiar și în aceste condiții compania acordă atenție reducerii iluminatului în afara orelor de program.
Compania a anuțat și lansarea unui proiect pilot de implementare a panourilor fotovoltaice pentru magazinele sale din Șag, Făget, Timișoara, Giarmata, Sânandrei, Lipova, și din alte localități.
Conform oficialilor Profi, proiectul urmează să fie extins la un număr cât mai mare de magazine, după ce vor fi analizate rezultatele diferitelor soluții.
Fiecare sistem fotovoltaic asigură o producție anuală de aproximativ 50 până la 100 MWh, contribuind cu 20 până la 25% la consumul de energie al magazinului. Mergând parțial la solar, Profi va evita să emită până la 40.000 kg de emisii de CO2 pe an, potrivit Dumitru Dragomir, Vicepreședinte și Chief Business Efficiency Officer la Profi.
”În actuala situație ne îndreptăm către soluțiile care să permită nu doar continuarea consecventă a strategiei de dezvoltare a rețelei noastre de magazine, ci și susținerea economiei românești în ansamblul ei într-un moment când resursele energetice trebuie utilizate cu maximă eficiență,” a declarat Gaetan Pacton, director general Profi
Deși inițial limitat, proiectul se va extinde în cele din urmă pentru a include cât mai multe magazine posibil. „
„Ne îndreptăm spre soluții care să permită nu doar urmărirea coerentă a strategiei de dezvoltare a rețelei noastre de magazine, ci și susținerea economiei românești în ansamblul ei într-un moment în care resursele energetice trebuie folosite cu eficiență. maxim”, a adăugat oficialul Profi.
Profi are peste 1600 de magazine in Romania, fiind reteaua de retail cu cea mai mare acoperire geografica din tara. De asemenea, are în jur de 28.000 de angajați, fiind cel mai mare angajator al României, potrivit unui comunicat de presă transmis de companie.