Cei mai importanți zece jucători din comerțul modern au înregistrat o cifră de afaceri cumulată de peste 100 de miliarde de lei, o creștere de 18,5% față de 2021. Peste 4.000 de magazine au cei mai importanți jucători din domeniu, potrivit unor date oficiale consultate de Ziarul Financiar.
Pentru marii jucători din retail, vânzările au crescut puternic, peste inflaţie, iar profiturile au fost mai mari decât în anul anterior, deşi retailerii au spus că au absorbit o parte din scumpiri şi deci şi-au diminuat câştigurile şi marja.
În ceea ce priveşte clasamentul reţelelor de magazine, există două schimbări. Nemții de la Penny au depăşit francezii de la Auchan şi au ajuns pe locul şapte în clasament, după o creştere de 33% a vânzărilor, cea mai accelerată dintre toate reţelele.
De asemenea, nemții de la Metro au surclasat olandezii de la Mega Image. Pe poziţiile următoare, după ritmul de creştere se află Metro Cash&Carry, nemții de la Lidl şi Profi, fiecare cu peste 20%.
La polul opus se află francezii de la Cora sunt pentru al doilea an consecutiv, singura reţea care înregistrează o scădere a vânzărilor, de 2,6% în 2022. La începutul acestui an, Carrefour și-a prezentat interesul pentru achiziționarea lanțului Cora, însă tranzacţia încă aşteaptă acordul Consiliului Concurenţei.
Este vorba despre cea mai mare tranzacție din retailul alimentar, din ultimii ani. Este vorba despre o tranzacție de aproximativ 70 – 90 milioane de euro, potrivit unor surse. Alte surse susțin că este vorba despre 150 de milioane de euro.
Între timp, în România continuă dezbaterile privind slaba implicare a statului român privind colectarea impozitelor pe care ar trebui să le achite marile companii străine, ce-și desfășoară activitatea în țara noastră.