În cazul companiei, profitul net s-a înjumătățit, iar numărul de utilizatori a stagnat: Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) trece printr-o perioadă dificilă, dar șeful său, Mark Zuckerberg, nu renunță și construiește în continuare metaversul, scrie agenția AFP, citată de G4media.
Conform sursei citate, grupul californian a analizat profilul net în cădere liberă la 4,4 miliarde de dolari în al treilea trimestru (-52% față de anul trecut), iar cifra de afaceri a scăzut cu 4%, la 27,7 miliarde de dolari. Mark Zuckerberg a transmis un nou mesaj public, în încercarea de a opri criticile primite miercuri în cadrul ședinței analiștilor.
„Ne confruntăm cu un mediu macroeconomic instabil, cu o concurență sporită, cu probleme de targetare a reclamelor și cu creșterea costurilor pentru investițiile noastre pe termen lung, dar trebuie să spun că produsele noastre par să se descurce mai bine decât sugerează unele comentarii”, a încercat Mark Zuckerberg.
Prețul acțiunilor companiei s-a prăbușit cu 12% după publicarea rezultatelor, apoi cu 19% după conferință, în tranzacțiile electronice de după închiderea Bursei din New York. Compania a părut instabilă și a raportat pierderi încă de la începutul anului, când grupul a anunțat pentru prima dată că a pierdut utilizatori pe rețeaua sa socială inițială, Facebook.
În total, aproximativ 3,71 miliarde de persoane utilizează cel puțin unul dintre serviciile companiei (rețele sociale și mesagerie) în fiecare lună, cu doar 1,6% mai mult decât înainte de vară.
Amintim că acum un an, Facebook a devenit Meta, iar compania spera să aducă utilizatorilor o altă formă a comunicării din viitor.
Dar „Meta în 2022 are prea puțin de-a face cu Facebook în urmă cu un an”, a declarat Debra Aho Williamson. „Compania nu mai este în frunte în materie de inovație, controlul pe care îl are asupra pieței sale se diminuează, iar promisiunea metaversului, care se află în centrul viziunii lui Mark Zuckerberg pentru viitorul companiei sale, se confruntă cu apatia consumatorilor, scepticismul profesional și realitățile unei economii globale în declin”.
Tot ca în cazul Google (Alphabet), Meta suferă din cauza inflației și a creșterii ratelor dobânzilor, care determină mulți agenți de publicitate să își reducă bugetele de marketing.