În ultima perioadă, îchiderea marilor magazine s-a numărat printre subiectele aflate pe agenda publică, proiectul reuțind să nască o dezbatere aprinsă în societatea românească. Inițial, proiectul prevedea închiderea completă a supermarketurilor și a mallurilor la final de săptămână. Acum, o propunere din partea Asociatiei Nationale a Comercianților Mici si Mijlocii oferă o abordare moderată: închiderea doar pentru jumătate din programul din weekend, transmite RFI.
Mai exact, toate magazinele alimentare ar putea fi închise în weekend, cu precizarea că măsura se va aplica doar jumătate de zi. Lanțurile de supermarketuri erau nemulțumite de soluția inițială, argumentând că această măsură ar putea duce și la reducerea numărului de angajați.
„Am convenit că ar fi cel mai indicat să închidem sâmbătă la ora 13.00 sau 14.00 sau 15.00, la cât se stabilește, și duminică la fel, la ora 13.00, 14.00 sau 15.00. Rațiunea e bazată și pe faptul că cea mai importantă resursă a noastră sunt oamenii cu care lucrăm. După cum știți, forța de muncă e din ce în ce mai greu de găsit”, explică Feliciu Paraschiv, vicepresedintele Asociatiei Nationale a Comercianților Mici si Mijlocii.
„Suntem 40.000 de companii pe codul 4711 cu bilanț depus la anul trecut și cu cifre de afaceri declarate și cu totul în regulă, care însumează aproape 200.000 de angajați. Deci, din start cred că 200.000 de angajați s-ar bucura foarte, foarte mult dacă măsura asta ar fi luată”, a mai adăugat Feliciu Paraschiv despre modul în care ar putea funcționa supermarketurile.
Acesta a mai adăugat faptul că nu este de părere că închiderea supermarketurilor și a celorlalte lanțuri de magazine nu va duce la concedieri în rândul angajaților din retail. Mai exact, Feliciu Paraschiv susține că această măsură ar produce beneficii și în alte domenii și că, în ceea ce îi privește pe angajați, aceștia își vor păstra volumul de muncă actual.
„Am stat și am pus în balanță și ce s-ar putea întâmpla rău. Mai ales că vine propunerea din partea unei asociații de retail, nu din partea unei asociații sindicale. Și am tras concluzia așa : vânzările, cu siguranță, după ce oamenii se vor obișnui, se vor muta cu siguranță de sâmbătă după amiază, sâmbătă dimineață, de duminică după-amiază, duminică dimineață sau în timpul săptămânii.
Da, putem să mărim chiar programul în timpul săptămânii cu o oră, pentru că foarte mulți clienți se plâng de faptul că nu ajung în timp util de la serviciu să și facă cumpărăturile. De fapt, volumul de muncă rămâne același. Cam tot atâta marfă trebuie să plimbăm din punctul A în punctul B, de la ușa din spate a magaziei până la ușa din fața magazinului. Deci n-ar trebui să scadă nevoia de forță de muncă și nici vânzarea n-ar trebui să scadă”, a mai adăugat acesta.