S-a anunțat oficial începerea unui nou serviciu de programare online pentru depunerea cererilor pentru pașapoarte. Așa cum arată primele informații, documentele trebuie depuse la adresa web hub.mai.gov.ro/epasapoarte, dar mai presus de toate, persoanele interesate trebuie să urmeze cu certitudine anumiți pași, susține stiripesurse.ro.
Direcția Generală de Pașapoarte a transmis într-un comunicat un anunț de interes pentru români. Mai exact, autoritățile au informat că cererile pentru pașapoarte vor putea fi depuse online, în cadrul unui nou serviciu de programare, începând cu data de astăzi. Persoanele interesate trebuie să acceseze platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, la adresa hub.mai.gov.ro/epasapoarte.
Primele informații arată că noul serviciu online are drept scop nevoia de gestionare a fluxului de cetățeni care se prezintă la baza structurilor de pașapoarte. Platforma menționată mai sus le permite persoanelor interesate să efectueze o programare începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 zile calendaristice. În acest fel, oamenii vor putea merge la sediu în funcție de dinamica și volumul solicitărilor, acestea fiind înregistrate în timp real.
Citește și: Acte paşaport 2023. Care sunt taxele în funcţie de tipul paşaportului şi în cât timp se eliberează
„Pornind de la nevoia de gestionare eficientă a fluxurilor de cetăţeni care se prezintă la structurile de paşapoarte, noul serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de paşapoarte introduce posibilitatea de a efectua o programare începând cu ziua curentă pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice.
Astfel, cetăţenii vor avea la dispoziţie posibilitatea realizării unei programări în funcţie de volumul şi dinamica solicitărilor de paşapoarte înregistrate în timp real”, se anunță în comunicatul transmis de Direcția Generală de Pașapoarte.
Potrivit autorităților, platforma este realizată în așa fel încât să ofere un nivel maximal de disponibilitate. În vederea obținerii unei programări, cetățenii trebuie să acceseze adresa web menționată mai sus, să aleagă județul și locația la care vor să depună cererea, dar mai ales, să aibă în vedere să bifeze opțiunea „pașaport”.
În continuare, trebuie selectat numărul de persoane care sunt programate (din familie), dar la fel de bine, data și ora la care acestea se vor prezenta la structurile de pașapoarte. Totodată, se vor completa următoarele câmpuri: nume, prenume, cod numeric personal, adresa de e-mail la care se vor transmite datele programării, numărul de telefon (opțional). Pentru persoanele suplimentare, este relevant să se menționeze următoarele date: nume, prenume și CNP. După ce cetățenii își exprimă acordul cu privire la Politica de protecție a datelor cu caracter personal, va apărea butonul „Salvează”, care trebuie accesat pentru finalizarea programării.
În următoarele momente, cetățenii vor primi pe adresa de email indicată confirmarea programării. Dacă nu se respectă pașii menționați în respectivul mesaj în termen de 30 minute, procedurile sunt anulate.
În condițiile în care o persoană nu mai poate ajunge la data și ora selectată, aceasta poate folosi link-ul „Anulează programarea” care apare în e-mailul de confirmare. Utilizarea platformei este gratuită și netransmisibilă. DGP informează că neconcordanța între datele înscrise în formular și datele de identificare ale persoanei care se prezintă, lipsa actelor necesare, neprezentarea la data și ora selectată sau a dovezii achitării taxei de pașaport sunt câteva dintre motivele care conduc la anularea programării.
Te-ar putea interesa și: Acesta este pașaportul cu care călătorii pot intra fără probleme în 180 de ţări! Cum arată topul celor mai puternice documente de călătorie din lume