Marcel Boloș a anunțat că bugetul Programului Operațional de Transport este estimat la 9.2 miliarde de euro, fiind destinat lucrărilor care vor avea loc până în anul 2027, susține news.ro. Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene menționează că este important ca mai multe companii să-și pregătească din timp documentația tehnico-economică pentru a putea beneficia de acest ajutor financiar.
Prin Programul Operațional de Transport, România beneficiază de un buget de 9,2 miliarde de euro pentru efectuarea lucrărilor. Ajutorul financiar a apărut încă din 2021 și este destinat modificărilor care țin de infrastructură până în 2027. Marcel Boloș susține că programul menționat vizează 630 drumuri noi, 200km de linie de metrou și tramvai, iar în cele din urmă, 480km de cale ferată.
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene menționează că firmele interesate să obțină ajutorul bănesc trebuie să pregătească din timp actele necesare din punct de vedere tehnic și economic, referindu-se la CNAIR, Metrorex, CFR și nu numai, având în vedere că durează cel puțin doi sau trei ani până documentația este completă.
Ministrul PNL a menționat că aceste măsuri sunt importante pentru a flexibiliza cadrul instituțional, dar în mod special, pentru implementarea bugetului la nivelul companiilor care îl solicită. Conform declarațiilor lui Boloș, pregătirea actelor este fundamentală pentru aprobarea obținerii fondurilor.
„9,2 miliarde euro are bugetul alocat Programul de Transport şi peste 630 de drumuri noi, 480 km de cale ferată şi 200 km de linie de metrou şi tramvai care sunt indicatori în perioada de programare 2021-2027.
Aici un rol foarte important îl au companiile statului român, respectiv cele care se află în coordonarea Ministerului Transporturilor, în special CNAIR, Compania de Căi Ferare CFR Infrastructură, Compania de metrou şi foarte important centralizarea pentru ceea ce înseamnă componenta de infrastructură locală, respectiv implicarea autorităţilor publice locale în procesul de implementare a proiectelor de infrastructură de transport – de la variante ocolitoare până la drumuri de legătură cu autostrăzile.
Ce este nevoie la nivel local pentru componenta de infrastructură. Sunt măsuri foarte importante pentru a flexibiliza cadrul instituţional şi a implica toate structurile care aparţin de autorităţile locale pentru ca acel deviz şi implementarea acestui buget să poată avea loc”, explică Boloș.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Boloș: Centralele Rovinari și Turceni ar putea fi trecute în conservare pentru a primi banii restanți din PNRR