După ce au participat la Programul Rabla pentru casarea mașinilor, mai mulți locuitori din Târgu Frumos s-au ales cu pierderi financiare deoarece autoturismele lor nu îndeplineau criteriile de poluare acceptate de program.
Este vorba despre un număr de 16 persoane care au constatat că nu se califică pentru beneficiile oferite de Programul Rabla Local, după ce au casat mașinile. Cetățenii reclamă faptul că nimeni nu a efectuat verificări ale dosarelor pentru a confirma eligibilitatea înainte ca autoturismele să fie distruse. Mai mult, oamenii sunt hotărâți să angajeze un avocat pentru a recupera pagubele suferite.
Ionuț Apetrei, care și-a ajutat mama să se înscrie în Programul Rabla Local, afirmă că au fost respectate toate preocedurile necesare și că, în cele din urmă, a primit un plic prin care a fost informat că nu se califică. Mai mult, acesta susține că a fost încurajat chiar de către duncționarii primăriei să caseze mașina.
„Suntem 16 persoane în această speță. Am pierdut mașinile, le-am casat și au rămas și casate, și cu prejudiciul. A fost publicat, pe pagina de Facebook a primăriei, Programul Rabla Local, unde se specifica faptul că trebuie aduse copie după buletin, copie după cartea de identitate a mașinii și copie după certificat. Majoritatea, de exemplu, eu, pe data de 8 octombrie, am depus, până pe data de 30 octombrie nu s-a întâmplat nimic. Pe 30 octombrie am primit mail că avem 30 de zile la dispoziție să ducem mașina spre casare, să luam certificatul de distrugere și certificat de radiere pe care ni-l va elibera Poliția Rutieră.
Am sunat fiecare, am găsit la Pașcani undeva unde acceptă rabla, am dus mașinile, am scos certificatul de distrugere, am mers din nou la primărie (n.r. – Primăria Târgu Frumos) și a rămas să așteptăm. Au trecut 6 zile, au început cei de la primărie să ne sune, să ne spună să sunăm în locul unde le-am dus spre distrugere, să întârzie cu casarea pentru că trebuia să semnăm contractele și că speră să nu pierdem rabla. Numai că imediat după 2 ore au apărut și certificatele de radiere la mașini. Acum am primit cu toții plic că suntem neeligibili pentru că autoturismele sunt Euro 4.
Am sunat și la AFM (Administrația Fondului pentru Mediu – n.r.), am fost și la primărie. Și eu trebuia, într-adevăr, să mă informez cu privire la acest aspect, dar și funcționarii din primărie trebuiau să verifice acele dosare, să nu forțeze lumea să caseze mașinile și să rămână păgubiți. După ce am mers și am făcut scandal, mă trezesc că mai trebuia un act de pe la ANAF, deci ei, ca funcționari, nu au citit deloc ghidul. Eu m-am ocupat pentru mama cu actele”, a spus Ionuț Apetrei, potrivit romaniatv.net.
Aceștia s-au bazat pe funcționarii din Primăria Târgu Frumos în ceea ce privește verificarea documentelor depuse, dar acest lucru nu s-ar fi întâmplat.
„Am aplicat la programul Rabla Local după ce am văzut postarea domnului primar (n.r. – Ion Vatamanu) și am fost acceptat în program. Am fost contactat de către primărie printr-un e-mail, unde era precizat faptul că putem duce mașina la casat pentru a obține certificatul de radiere și de distrugere. Împreună cu aceste acte am luat certificatul fiscal de la primărie, după ce am depus actele, ne-au chemat în săptămâna respectivă pentru semnarea contractului, iar după ce am semnat contractul, la distanță de aproximativ o săptămână am primit un plic de la primărie, precum că am fost respinși din acest program pe motiv că mașina era Euro 4.
Nemulțumirea noastră este că noi nu am fost anunțați, nouă ni s-a spus să înaintăm tot, am dus mașina la casat. Odată ce ne-a trimis e-mail să ducem mașina la casat și să venim să semnăm contractul, noi ne-am bazat pe verificarea celor de la primărie. Din câte am înțeles, culpa este comună, cei de la primărie dau vina pe noi, noi ne-am bazat pe ce au spus ei. Am făcut ce au scris pe e-amil și ne-am trezit cu prejudiciul. Cei de la primărie nu își asumă nimic, că ei ne-au dat mail-ul și am semnat documente acolo”, a precizat Ion Vartic.