Compania aeriană TAROM a modificat, începând de duminică, programul zborurilor dintre Bucureşti şi Baia Mare, mărind numărul curselor pe aceasta destinaţie, a anunţat serviciul de comunicare al Aeroportului Internaţional Maramureş (AIM), conform Agerpres.
Conform sursei citate, orarul pe ruta Bucureşti ( OTP) – Baia Mare ( BAY) – Bucureşti are următoare configuraţie:
Toate zboruri vor fi operate cu aeronave ATR 72-500/600.
AIM deserveşte în cursul săptămânii zboruri interne, externe (Paris – Baia Mare – Paris), zboruri charter, business şi zboruri medicale.
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a respins joi recursul formulat de Wizz Air cu privire la ajutorul pentru salvare acordat de statul român în 2020 companiei aeriene TAROM.
Ajutorul, în valoare de 36,6 milioane de de euro, este compatibil cu dreptul Uniunii Europene, a apreciat CJUE. În luna februarie 2020, România a notificat Comisiei Europene un ajutor pentru salvare, constând într-un împrumut de aproximativ 36.660.000 de euro, pe care intenţiona să îl acorde companiei aeriene române TAROM.
Prin decizia din 24 februarie 2020, Comisia a calificat această subvenţie drept ajutor de stat compatibil cu piaţa internă. Cu toate acestea, compania aeriană ungară Wizz Air a atacat această decizie la Tribunalul Uniunii Europene. Prin Hotărârea din 4 mai 2022, Tribunalul UE a respins această acţiune.
Potrivit Tribunalului, ajutorul în discuţie este compatibil cu piaţa internă, întrucât urmăreşte să prevină o dificultate socială sau o disfuncţionalitate a pieţei pe care ar putea să o cauzeze o întrerupere a serviciilor TAROM pentru conectivitatea regiunilor României.
În replică, Wizz Air a declarat recurs împotriva Hotărârii Tribunalului în faţa Curţii de Justiţie a UE, care l-a respins joi în totalitate şi confirmă astfel hotărârea Tribunalului.
„Curtea reafirmă că dimensiunea relativ limitată a pieţei relevante nu se opune ca un serviciu furnizat pe această piaţă să poată fi calificat drept important, astfel încât întreruperea sa ar risca să genereze o dificultate socială gravă sau să constituie o disfuncţionalitate a pieţei.
Această situaţie se regăseşte în cazul unei încetări a activităţii TAROM: ar aduce prejudicii conectivităţii regiunilor României deservite exclusiv de această companie, precum şi situaţiei lor economice.
În consecinţă, Comisia nu era obligată să ţină seama de dimensiunea pieţei pe care operează TAROM sau de cota pe care o deţine pentru a aprecia dacă există un risc de întrerupere a unui serviciu important pentru societatea română”, se precizează în decizia CJUE.