Au apărut primele informații oficiale privind stadiul lucrărilor la Autostrada Moldovei. Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău (DRDP), la două luni de la începerea lucrărilor, italienii de la Pizzarotti înregistrează un progres de doar 1,1% pe lotul 1 Dumbrava – Mizil.
Alte articole:Mai există și minuni! Lucrările pe lotul 4 al Autostrăzii A7 Buzău – Focșani avansează în ritm alert
Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane vor fi finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în august 2026. Dacă lucrările nu sunt finalizate până la termen, România va pierde banii europeni.
Primele lucrări au început în această vară pe tronsonul Ploiești – Buzău. Pe lotul 1 Dumbrava – Mizil, în lungime de 21 km, lucrează Impresa Pizzarotti. Lucrurile se mișcă totuși foarte greu în teren, avansul fiind de doar 1,1%, în condițiile în care lucrările trebuie terminate în termen de 1 an și 10 luni.
Ministerul Transporturilor este la curent cu aceste informații. Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Sorin Grindeanu, a declarat pentru Mainnews.ro că se va deplasa joi pe șantier pentru a discuta cu constructorii.
„Joi ajung pe șantier. Le-am zis să își pregătească toate documentele. Vreau să văd un grafic. Voi fi cu ei într-o discuție foarte serioasă. Este informat și domnul ministru. Situația este destul de sensibilă pentru este vorba despre PNRR. Trebuie să stăm de capul lor pentru că nu este de glumit”, a declarat Cătălin Urtoi
Pe Lotul 1 Dumbrava – Mizil (km 0+000–km 21+000) DRDP Buzău a constat următoarele:
– Se realizează descărcări arheologice ce se preconizează a fi încheiate la sfârșitul lunii decembrie, în cazul în care nu vor mai fi descoperite noi situri arheologice pe zonele care în momentul executării studiului de fezabilitate erau acoperite de culturi agricole;
– S-au realizat aproape în totalitate deminările, rămânând de făcut studiu pe zonele unde culturile agricole au fost recoltate mai târziu. Procent rămas 7%;
– Se lucrează la drumuri tehnologice, procentul aproxinativ de realizare fiind de 10% din necesar;
– Se stabilizează drumurile tehnologice și se așterne stratul suport de ballast;
– Se lucrează la organizarea de șantier în zona nodului rutier la Km 9+200;
– Este definitivată amplasarea și montarea stației de betoane care a devenit operațională, s-au montat padocurile pentru agregate pentru stația de betoane, se lucrează la amplasarea și montarea birourilor de șantier care în momentul vizitei erau finalizate în procent de 50%;
– Se lucrează la amplasarea și montarea laboratorului de șantier care în momentul vizitei era realizat în procent de 60%;
– Se pregătesc și te toarnă platformele unde va fi amplsată stația de asfalt și platformele pentru poligonul de realizare prefabricate din beton;
– S-au executat, în zona Km 8, planșe de încercare pentru teren de fundare stabilizat cu diferiți lianți hidraulici;
– Se amenajează platforma pentru execuția piloților forați la infrastructurile necesare a fi ecxecutate în zona nodului rutier de la Km 0 Dumbrava;
– Se pregătește platforma pentru execuție piloți forați în zona pasajului de la Km. 13;
– S-au montat toate panourile de identificare temporară;
– Progresul aproximativ al lucrărilor de pe Lotul 1 este de 1,1%.
Într-un stadiu puțin mai avansat se află lotul 2 Mizil – Pietroasele. Asocierea dintre Coni și Trace înregistrează un progres de 7,5%, la trei luni de la startul oficial. Potrivit DRDP Buzău, s-au executat decopertări pe 70% din cei 27 km ai autostrăzii și a fost protejat terenul de fundare cu lianți hidraulici pe aproximativ 40% din lungime. Conform sursei citate, se lucreză la patru structuri, reprezentând pasaje și poduri cu patru echipamente de foraj pentru execuția piloților armați la poduri și pasaje.
Astfel, pe Lotul 2 Mizil – Stâlpu (km 21+000–km 49+350), specialiștii au constatat următoarele:
– S-a executat decopertări pe o suprafață de aproximativ 70% din lungimea autostrăzii;
– S-au realizat drumuri tehnologice stânga – dreapta pentru accesul în șantier într-un procent de aproximativ 60% din lungimea autostrăzii;
– S-a realizat îmbunătățirea terenului de fundare cu lianți hidraulici pe aproximativ 40% din lungimea autostrăzii și totdadă s-a efectuat protejarea terenului de fundare cu primul strat de umplutură realizat din părmânt corespunzător pentru umpluturi;
– Se lucreză la 4 structuri, reprezentând pasaje și poduri cu 4 echipamente de foraj pentru execuția piloților armați la infrastructură lucrări de artă (poduri – pasaje);
– Se execută spargerea betonului surplus la piloții finalizați la infrastructura unuia dintre pasaje;
– S-au finalizat împrejmuirile la cele două organizări de șantier ce sunt amplasate în incinta zonei de expropriere. Se lucrează la amenajarea acestora prin amplasarea și montarea stației de betoane, amplasarea și montarea birourilor și a padocurilor pentru agregate;
– Se lucrează în amenajarea și s-a început exploatarea a 3 gropi de împrumut din cele prevăzute pentru Lotul 2;
– Se continuă descărcările arheologice și deminarea. Descărcările arheologice vor fi finalizate, cel mai probabil, în luna decembrie, iar deminarea se va finaliza cel mai târziu la jumătatea lunii noiembrie.
– S-a montat un pod-basculă aproape de finalul tronsonului 2 al autostrăzii
– Au fost montate toate panourile de informare temporară.
– Progresul aproximativ al lucrărilor de pe Lotul 2 este de 7,5%.
Citește și: România va avea o nouă fabrică de anvelope. Grupul finlandez Nokian Tyres va investi 650 de milioane de euro