- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Proiect revoluționar în infrastructura României. Tuneluri cu trei benzi pe sens. Viitorul transportului începe acum!

28 Aug, 11:02 • Bugiu ⁠Ana Maria
Tuneluri cu 3 benzi pe sens pe Autostrada A8. Infrastructura României se mișcă încet, dar se mișcă.
Proiect revoluționar în infrastructura României. Tuneluri cu trei benzi pe sens. Viitorul transportului începe acum!

Pe Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni (93 km) s-ar construi 14 tuneluri propuse de proiectant, care în unele locuri sunt prevăzute chiar cu trei benzi pe sens, potrivit economica.ro.

A8 (Autostrada Unirii) va avea o lungime de aproximativ 304 km și este formată din secțiunile Târgu Mureș – Târgu Neamț și Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

„Toate cele 14 tuneluri sunt unidirecționale, formate din două galerii, câte una pentru fiecare sens de circulație al autostrăzii.

Acestea sunt prevăzute cu câte două benzi de circulație și două trotuare de evacuare pe fiecare sens de circulație, iar în zonele în care declivitatea longitudinală a liniei roșii a autostrăzii depășește 3%, este prevăzută a treia bandă de urcare pentru vehicule lente.

Gabaritul rutier în interiorul tunelurilor este de 5 metri iar cel pietonal, de 2,5 metri”, se arată în studiul de fezabilitate revizuit pentru A8 Tg Neamț – Iași, Ungheni, potrivit sursei citate.

Te-ar putea interesa și: Românii se vor bucura de infrastructura pe care o așteaptă de 30 de ani. Marcel Ciolacu: „Pentru prima dată din vis devine realitate”

Infrastructura României se mișcă. Tuneluri cu trei benzi pe sens

Autorii Memoriului de Mediu ar explica același lucru.

„După intersecția cu DN2 (Figura III.2), traseul urcă, terenul înconjurător având declivități de până la 36%, fiind astfel aleasă soluția în care linia roșie a autostrăzii urcă cu o declivitate de 5% zona de pădure Costişa Vasiloaia pentru a ajunge la cota cea mai înaltă în zona Dealului Priponului.

Pentru această zonă s-a avut în vedere proiectarea unei benzi de circulație suplimentare pe zona de urcare a pantei, aceasta fiind necesară pentru vehicule lente (vehicule grele), în conformitate cu art. 82 din PD162/2002 Normativ privind proiectarea autostrăzilor extraurbane”, explicau autorii documentului.

În același document mai este scris și că a treia bandă ar înlocui banda de urgență și nu ar influența prea mult costurile totale ale lucrărilor.

„Pe sectoarele cu declivități prelungite care depășesc 3% pe calea unidirectională care urcă, la autostrăzile cu câte două benzi pe fiecare cale unidirectională, pentru circulația vehiculelor grele se prevăd benzi suplimentare de minim 3,50 m lățime paralele si adiacente cu benzile din dreapta sensului de urcare, având aceeasi structură rutieră cu a căilor de circulație si care înlocuiesc benzile de stationare accidentală.

În fapt pe aceste sectoare cu declivitate mai mare de 3% se mărește lățimea benzii de urgență cu 1 m, acest lucru neavând un impact major asupra costurilor totale ale autostrăzii”, se mai explică în Memoriul de Mediu.

Șeful CNAIR precizează că pe traseul vor mai fi construite:

  • 101 poduri/pasaje
  • 14 tuneluri
  • 11 noduri rutiere
  • 4 spații de servicii
  • 2 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC)
  • 6 parcări de scurtă durată

Valoarea totală estimată pentru construcția acestui tronson al A8 (Autostrada Unirii) este de 26,39 de miliarde de lei (5,3 miliarde de euro), fără TVA.

Lungimea totală a traseului este de cca 93,27 km și se împarte în patru tronsoane distincte, după cum urmează:

  • Tronson 1 Km 0+000 – km 31+500, respectiv Târgu Neamț (zona Moţca – DN2) – Târgu Frumos (DN28B)
  • Tronson 2 Km 31+500 – km 60+100, respectiv Târgu Frumos- DN28 (zona Lețcani)
  • Tronson 3 Km 60+100 – km 77+800, respectiv DN28 (zona Lețcani) – DN24 (zona cât mai apropiată de municipiul Iași)
  • Tronson 4 Km 77+800 – km 93+270 (sfârşitul proiectului va fi în punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni, amplasat în UAT Golăieşti)

Te-ar putea interesa și: Un nou drum expres se va deschide în România. Ciolacu: „Continuăm marile investiţii în infrastructură”