Cele mai importante investiții din acest an, în ceea ceprivește infrastructura rutieră din România, sunt cu siguranță Drumul Expres Pitești-Craiova, noua Centură a Capitalei și A7 (Autostrada Moldovei), conform Antena 3 CNN.
Aceste proiecte vor avea un impact economic rapid pentru țara noastră, care ar putea să fie vizibil chiar din acest an.
În ceea ce privește Drumul Expres Pitești-Craiova, este vorba despre accesul mult mai rapid al producției uzinei Ford către București și Portul Constanța. Noua Centură a Capitalei va face legătura directă între producția Uzinei Dacia de același port, economisind o grămadă de timp care se pierde prin traversarea vechii centuri.
Autostrada A7 a Moldovei este cea mai mare investiție de după Revoluție, din zona de nord-est, uitată de Guvern în ultimii 30 de ani, conform unei declarații a Prim-ministrului Marcel Ciolacu.
Conform INS, datele demonstrează că inclusiv creșterea economică care a avut loc de curând și scăderea inflației la 5,9% din ultimele raportări au la baza investițiile Guvernului Ciolacu, acestea devenind pilonul central al dezvoltării României.
Se muncește intens pe marile șantiere, iar statisticile arată că volumul construcțiilor, considerat principalul factor al creșterii economice, a înregistrat o creștere de peste 25% în decembrie anul trecut, comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Segmentul majoritar al construcțiilor este cel de infrastructură rutieră, datorită investițiilor uriașe făcute în prezent în sute de kilometri de autostradă.
Absorbția banilor europeni de către Guvern reprezintă cea mai importantă sursă de finanțare. Cele 18 contracte de finanțare a infrastructurii rutiere prin PNRR din țara noastră au o valoare de 27,7 miliarde lei fără TVA, însumând un număr total de 412 km de autostradă. Acestea au fost semnate în proporţie de 100%, iar lucrările sunt în faza de execuție pentru toate contractele.
Referitor la A7, finanțarea s-a făcut exclusiv din bani europeni. Autostrada Moldovei va avea 319 km și va lega Vama Siret de Municipiul Ploiești. 147,8 de kilometri din aceștia vor fi dați în folosință în acest an.
„Sunt prim-ministrul Guvernului României, Guvern care a alocat pentru Moldova cei mai mulţi bani din istoria post-decembristă pentru dezvoltare. Este regiunea care primeşte cei mai mulţi bani.
A fost cea mai mare greşeală făcută timp de 30 de ani, pentru că românii au plecat din Suceava, din zonele cele mai sărace. (…) Moldova nu face excepție de la proiectele mari de infrastructură, și, de la revenirea la guvernare a PSD, regiunea se transformă profund.
S-a finalizat Aeroportul Iași, iar Autostrada Moldovei A7 are finanțarea integral asigurată și se construiește într-un ritm susținut, fără precedent“, a declarat premierul Marcel Ciolacu.
Drumul Expres Craiova-Pitești sau Autostrada Ford, cum mai este numit, este și el unul dintre marile speranțe ale infrastructurii din România. Acesta va avea o lungime de peste 121 km și câte 2 benzi pe fiecare sens, fiind împărțit în 4 secțiuni. În total, vor fi realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje.
„Îmi doresc ca și asocierea de constructori români și turci, care a preluat lucrările pentru Tronsonul 1, să se mobilizeze la fel de bine pe cei 17,7 km dintre Craiova și Robănești, astfel încât, la finalul anului 2024, să putem circula pe toți cei 121,12 km ai Drumului Expres Craiova- Pitești”, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la începutul asfaltării pe Tronsonul 1.
La fel de importantă pentru producție și economie este și A0, care va crea o legătura aparte între uzina de lângă Pitești și Constanța, prin contopirea dintre A1 și A2. De asemenea, A0 va ajuta la decongestionarea pentru imprejurimile Capitalei, dar și pentru tranzitul pe orice rută care are Bucureștiul ca punct intermediar. Noua Centură a Capitalei va avea 100,7 km, din care aproximativ 32 sunt dați în folosință în prezent.