Proiectul pentru realizarea centurii Gura Humorului a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, conform anunțului făcut de secretarul de stat din minister, Irinel Scrioşteanu. Va fi construită la nivel de drum de mare viteză şi va avea o lungime de 10 km şi două benzi pe sens, relatează Economedia.
Acordul de mediu pentru varianta ocolitoare Gura Humorului a fost emis în noiembrie 2023.
Aceasta reprezintă prima secţiune a viitoarei Autostrăzi a Nordului (A14) Suceava – Satu Mare, care va asigura legătura Bucovinei cu frontiera de vest a României, pe ruta Suceava – Vatra Dornei – Bistriţa – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Petea (frontiera cu Ungaria).
„Primul tronson din Autostrada Nordului a fost avizat. A fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii proiectul pentru realizarea variantei de ocolire Gura Humorului, parte a Autostrăzii Nordului, care prevede, printre altele: 10 km lungime traseu, 2 benzi pe sens, 2 noduri rutiere, 8 poduri şi pasaje, 13 podeţe, iluminat public”, a scris Irinel Scrioşteanu, pe pagina sa de Facebook.
Te-ar putea interesa și: Modernizarea drumului pe Valea Doftanei. Constructorul Erbașu începe lucrările în primăvară și caută șef de șantier pentru drumul județean Câmpina-Săcele
Această variantă ocolitoare va fi construită la nivel de drum de mare viteză, fiind un sector aferent Lotului 3 al Drumului Expres Baia Mare – Suceava, iar amplasamentul traseului se va afla pe raza judeţului Suceava şi va traversa UAT-urile Gura Humorului, Frasin şi Păltinoasa, conform spuselor oficialului.
„Prin realizarea acestei centuri ocolitoare a oraşului Gura Humorului, se vor obţine: reducerea timpului de tranzitare pe DN17 (E576) al oraşului, descongestionarea traficului aferent intrărilor şi ieşirilor, îmbunătăţirea traficului de tranzit naţional, de mărfuri şi persoane”, precizează secretarul de stat.
Sursa de finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin intermediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din cadrul Programului Transport.
„În anul 2020, la momentul elaborării Programului Investiţional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, am cuprins în strategia acestui document un capitol privind descentralizarea proiectelor de infrastructură de transport către autorităţile locale, pentru a creşte capacitatea administrativă.
Prin urmare, acest obiectiv de investiţii VO Gura Humorului se desfăşoară în parteneriat între CNAIR şi Consiliul Judeţean Suceava”, a adăugat Scrioşteanu.
Citește mai multe știri: Această categorie de români ar putea scăpa de plata impozitelor pe clădiri. Ce condiții trebuie îndeplinite