Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cum a evoluat promovarea pieței imobiliare în ultimele trei decenii: de la anunțurile de vânzare/cumpărare aflate de la colţul blocului până la tururile virtuale de pe TikTok

16 Jun, 18:21 • Stefan Simion
Promovarea pieţei imobiliare a devenit mult mai facilă, în ultimii ani, odată cu dezvoltarea tehnologiei. Dacă, în anii '90, cei care voiau să vândă, să cumpere sau să închirieze o locuinţă apelau la vecini sau la vânzătoarele de la chioşcurile de pe lângă blocuri, iar în anii 2000 la anunţurile din ziare de la rubrica "Mica publicitate", azi, platformele de socializare îţi găsesc clienţi cât ai clipi.
Cum a evoluat promovarea pieței imobiliare în ultimele trei decenii: de la anunțurile de vânzare/cumpărare aflate de la colţul blocului până la tururile virtuale de pe TikTok

Promovarea pieței imobiliare pe TikTok, spre exemplu, are mare succes. Șerban Trîmbițașu, cel mai cunoscut agent imobiliar al zilelor noastre, are peste 455.000 de urmăritori doar pe TikTok, succesul său datorându-se modului inedit de prezentare a proprietăţilor pe care le are în portofoliu.

Cum a evoluat promovarea pieței imobiliare în ultimele trei decenii

Înainte de anunțurile din ziare, erau anunțurile de la colțul blocului. Știu multe povești cu florărese, vânzătoare de pâine, vânzătorul de la sifoane – ăștia erau oamenii care aflau primii când cineva vindea sau cumpăra în zonă.

Dacă aveai ceva de vânzare, lăsai un bilețel la cineva de genul ăsta, îl cinsteai pe omul de acolo și îi lăsai datele tale de contact”, povestește agentul imobiliar Daniel Dobre de la RENET – The Real Estate Network, potrivit panorama.ro

Dacă, însă, erai interesat să cumperi o locuinţă, lucrurile erau ceva mai complicate.

Citeste si Tendinţele pieţei imobiliare româneşti în 2024. La ce sunt din ce în ce mai atenţi cumpărătorii tineri

Și cei care voiau să cumpere se duceau și întrebau la florărie, la aprozar, la chioșcul de ziare, pentru că acolo erau oamenii care știau ce mișcă în zonă. Dacă nu găseai nimic, luai la pas cartierul, stăteai de vorbă cu vecinii, cu lumea de pe stradă”, povesteşte Dobre.

Tactica agenţilor imobiliari ca să atragă clienţi

Cu timpul, ziarele de anunţuri au luat locul anunţurilor transmise prin viu grai. În acel moment, însă, bătălia agenţilor imobiliari pentru obţinerea de clienţi a devenit acerbă.

promovarea pieței imobiliare
Anunțuri imobiliare la ziar, în 1995

Fiecare oraș avea ziarul sau ziarele sale de anunțuri, care apăreau o dată sau de două ori pe săptămână, în funcție de cum mergea piața. Și agenții imobiliari încercau să pătrundă în redacțiile astea, să aibă acces la anunțuri prin oamenii de la redacție, înainte ca ziarele să ajungă la chioșc.

Multe anunțuri erau puse direct de proprietari, dar agenții aveau această practică, care se mai face și acum: luau anunțurile din ziar și le repostau, fără acordul proprietarilor. Practic le republicau ca ei să fie punctul de contact. Era o nebunie”, spune Daniel Crainic, director de marketing la Imobiliare.ro, site care s-a lansat în 2003, cu vreo 300 de anunțuri. Acum sunt peste 200.000 și peste un milion de utilizatori.

Agențiile mari aveau două sau trei zile pe săptămână când publicau anunțuri în ziare. Fiecare agent primea dreptul la un număr limitat de anunțuri pe care să le publice, în funcție de cum a performat săptămâna sau luna trecută. Anunțurile se dădeau întotdeauna pe un număr de telefon fix al agenției.

Și erau multe situații în care agenții care n-aveau drept de publicare (pentru că nu făcuseră destule vânzări anterior) așteptau ca pisica după colț să plece colegii la vizionări și se postau lângă telefon, ca să răspundă la apelurile venite pe anunțurile postate de ceilalți agenți”, își amintește şi Daniel Dobre.

Dezavantajele promovării online

După anii 2000, internetul a început să ia avânt în România, iar platformele online de anunţuri imobiliare au câştigat teren.

Tehnologia a ajutat foarte mult. Informația nu poate fi astăzi ascunsă, ea circulă foarte repede. Pentru agențiile imobiliare, apariția platformelor online a reprezentat o nouă oportunitate de marketing, iar cele deschise au îmbrățișat această idee, ceea ce a dus la o creștere fabuloasă”, spune Daniel Crainic.

Deşi promovarea online are nenumărate beneficii atât pentru clienţi, cât şi pentru agenţii imobiliari, aceasta nu este lipsită de dezavantaje. Spre exemplu, din dorinţa de a avea mai multe şanse să-şi vândă sau să-şi închirieze proprietatea, un proprietar ia legătura cu mai mulţi agenţi care, la rândul lor, repostează anunţul pe mai multe site-uri, iar acest lucru produce confuzie în rândul potenţialilor cumpărători.

Citeste si Noi proiecte imobiliare în aceste cartiere din București. Alin Popa, dezvoltator: „Am ajuns să vindem apartamente şi de 300.000 euro”

Sunt situații în care un vânzător ia legătura cu 10 agenți imobiliari de la 10 agenții diferite și îi pune într-o competiție. El crede că așa proprietatea lui va fi mai expusă. Ce se întâmplă, însă, e că acea proprietate ajunge să fie repostată de agenți pe aceleași site-uri și atunci cumpărătorul devine confuz, nu înțelege de ce vede aceeași proprietate în locuri diferite și devine suspicios.

Plus că fiecare anunț va cuprinde informații așa cum a considerat agentul să le prezinte, ceea ce duce la și mai multă confuzie pentru cumpărători”, explică Dobre.

Promovarea pieţei imobiliare pe platformele de socializare, un real succes

Odată cu Facebookului, lucrurile au devenit şi mai uşoare. Reţeaua de prieteni de pe Facbook ajută mult la propagarea anunţului. Iar TikTokul este şi mai util decât Facebookul, mai ales dacă eşti carismatic, dinamic şi ai skillurile necesare unui agent de vânzări.

Şerban Trîmbiţaşu este de departe cel mai de succes agent imobiliar la ora actuală. Clipurile lui sunt captivante, iar cunoştinţele pe care le deţine despre mersul pieţei imobiliare, dar şi despre creditele imobiliare sunt, de asemenea, de luat în seamă şi îi conferă încredere potenţialului client. Trîmbiţaşu are, însă, avantajul că are şi studii de actorie.

Watch on TikTok

E un meteorit apărut în ecosistemul ăsta, dar a avut succes rapid. Să nu uităm că el e actor de profesie, are niște abilități educate. Știe ce face. Și contribuie la educarea pieței, are destule materiale informative și ajută oamenii să înțeleagă niște lucruri importante despre piața imobiliară. Ajută că știe să prezinte informația. Având o portavoce mare, el reușește să mai educe piața”, este de părere Răzvan Cuc de la RE/MAX.

Urmărește Daily Business pe Google News
Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult
Alte articole
Un mare magazin dispare din Capitală. Ultima zi în care mai poți face cumpărăturile este 18 mai 2025
Un mare magazin dispare din Capitală. Ultima zi în care mai poți face cumpărăturile este 18 mai 2025
Scandal după finala X Factor. Fiul Corneliei Catanga desființează show-ul de la Antena 1: ‘De ce nu este pe bune?’
Scandal după finala X Factor. Fiul Corneliei Catanga desființează show-ul de la Antena 1: ‘De ...
Un copil a produs o pagubă de 50 de milioane de euro în Olanda, după ce a fost lăsat nesupravegheat câteva momente de părinți
Un copil a produs o pagubă de 50 de milioane de euro în Olanda, după ce a fost lăsat nesupravegheat ...
Cât costă un kilogram de căpșuni românești. „Cele din Grecia n-au niciun gust, astea românești sunt altceva”
Cât costă un kilogram de căpșuni românești. „Cele din Grecia n-au niciun gust, astea românești ...
Șomajul atinge un minim istoric de 3,33%, impulsionat de relansarea economică europeană
Șomajul atinge un minim istoric de 3,33%, impulsionat de relansarea economică europeană
Putin anunță încetarea focului în Ucraina timp de trei zile, în perioada 8 – 10 mai. Ce îi cere lui Zelenski
Putin anunță încetarea focului în Ucraina timp de trei zile, în perioada 8 – 10 mai. Ce îi ...
Ce NU au voie românii să posteze pe rețelele sociale în campaniile electorale
Ce NU au voie românii să posteze pe rețelele sociale în campaniile electorale
Occidentul în beznă! O pană de curent uriașă afectează Spania, Portugalia și Andorra. Sebastian Burduja: ”La noi, nu sunt probleme în sistem”
Occidentul în beznă! O pană de curent uriașă afectează Spania, Portugalia și Andorra. Sebastian ...
Explozie de prețuri în economie! Antreprenorii trag semnalul de alarmă pentru următoarele trei luni
Explozie de prețuri în economie! Antreprenorii trag semnalul de alarmă pentru următoarele trei luni
Cum știi că turbina are nevoie de recondiționare și cât costă intervenția în București?
Cum știi că turbina are nevoie de recondiționare și cât costă intervenția în București?
Crimă ca-n filmele de groază la Oradea. O femeie a murit lovită de tren după ce a fost ținută cu forța pe șine!
Crimă ca-n filmele de groază la Oradea. O femeie a murit lovită de tren după ce a fost ținută cu ...
Schimbare majoră pentru șoferi. Plăți lunare RCA prin debit direct
Schimbare majoră pentru șoferi. Plăți lunare RCA prin debit direct
Mare schimbare pentru români! Decizia privind buletinele expirate intră în vigoare din 3 mai
Mare schimbare pentru români! Decizia privind buletinele expirate intră în vigoare din 3 mai
Piedone ”lovește” deja pe Litoral! Ce restaurant cunoscut a fost închis temporar după ce s-au găsit gândaci și echipamente murdare
Piedone ”lovește” deja pe Litoral! Ce restaurant cunoscut a fost închis temporar după ce s-au ...
Schimbare radicală în Brașov: Taxa turistică devine pe sejur, nu pe zi!
Schimbare radicală în Brașov: Taxa turistică devine pe sejur, nu pe zi!
Cum va fi vremea în mini-vacanța de 1 Mai. Ce fenomene meteo ar putea strica petrecerile de Ziua Muncii
Cum va fi vremea în mini-vacanța de 1 Mai. Ce fenomene meteo ar putea strica petrecerile de Ziua Muncii
Huawei atacă dominația Nvidia cu un cip AI revoluționar
Huawei atacă dominația Nvidia cu un cip AI revoluționar
Adrian Mutu, dezvăluiri uluitoare despre întâlnirea cu Suveranul Pontif. ”Nu am pupat nimic, doar am salutat”
Adrian Mutu, dezvăluiri uluitoare despre întâlnirea cu Suveranul Pontif. ”Nu am pupat nimic, doar ...