Conform informațiilor prezentate în urma unui studiu realizat de ASSA ABLOY Opening Solutions România, liderul pieței locale în soluții de acces, clienții români demonstrează un nivel excepțional de conștientizare în ceea ce privește securitatea locuințelor. Trei sferturi dintre cei chestionați consideră că securitatea încuietorilor, ușilor și a sistemelor de acces este esențială, iar 53% afirmă că nu fac compromisuri când vine vorba de siguranța locuinței.
Acest studiu, realizat de filiala locală a grupului suedez ASSA ABLOY, arată că 55% dintre români sunt conștienți de beneficiile oferite de soluțiile smart în comparație cu cele tradiționale, în timp ce 54% acordă o importanță deosebită achiziționării unui brand bine-cunoscut.
„Un procent de 77% dintre gospodăriile din România au cumpărat în ultimii 10 ani un sistem de securitate nou sau, cel puțin, iau în considerare acest lucru. Ponderea acestora crește în special odată cu mărimea orașelor în care locuiesc, ajungând la 85% în cele de peste 100.000 de locuitori”, a declarat Florin Tihulcă, Managing Director ASSA ABLOY Opening Solutions România.
Motivul de bază pentru schimbarea sau îmbunătățirea sistemelor de securitate este defectarea acestora, conform studiului. Alți factori care influențează decizia de achiziție includ conștientizarea vulnerabilității încuietorilor standard, sentimentul general de nesiguranță, confruntarea cu amenințări directe sau influența reclamelor.
„Atunci când vine vorba de achiziționarea unui sistem de securitate, prețul este cel mai important aspect pentru clienți, urmat îndeaproape de calitatea produsului. Nivelul sau clasa de securitate este al treilea factor crucial. De asemenea, clienții menționează adesea recomandarea unui specialist și caracteristicile tehnice specifice, urmate de perioada de garanție și experiența anterioară pozitivă”, subliniază reprezentantul ASSA ABLOY Opening Solutions România.
Analiza efectuată de companie evidențiază mai multe tipuri distincte de clienți în ceea ce privește atitudinea lor față de securitatea locuinței și comportamentul de cumpărare, identificând trei categorii principale: clientul modern (22%), cel exigent (19%), și cel conservator (19%). În plus, există și segmente mai mici, precum consumatorul orientat către preț (15%) și cel pragmatic (13%).
Clienții încadrați în categoria modernă sunt cei care adoptă soluții adaptate la tendințele tehnologice, în general, fiind tineri, cu nivel de educație mediu și venituri familiale peste 10.000 RON, majoritatea locuind în orașe cu peste 100.000 de locuitori. Pe de altă parte, cei exigenți sunt de obicei persoane în vârstă de peste 50 de ani, cu educație superioară, care dețin apartamente.
Pentru aceste două categorii, securitatea locuinței este prioritizată, iar achizițiile lor includ frecvent soluții smart sau produse de brand recunoscute. În contrast, clienții conservatori sunt în general bărbați cu vârste cuprinse între 30 și 39 de ani și cu educație medie. Aceștia cumpără echipamente de securitate doar în momentul în care produsele actuale se defectează, iar mulți dintre ei au optat numai pentru sisteme de bază în ultimii 10 ani.
Cumpărătorii orientați către preț și cei pragmatici sunt de obicei caracterizați de venituri mai reduse. Cei din prima categorie preferă adesea încuietorile convenționale, acordând mai puțină importanță securității, în timp ce clienții pragmatici, deși nu sunt atrași de brandurile scumpe, se concentrează mai mult pe raportul calitate-preț și au achiziționat diverse tipuri de produse de securitate pentru locuință.