Puiul rămâne unul dintre produsele preferate ale românilor, iar carnea bio este din ce în ce mai căutată în rafturile supermarketurilor. Fermele avicole cu regim intensiv cresc două generații de pui, în timp ce cele ecologice se formează din una singură.
Apetitul crescut pentru „grătarul de pui” justifică scandalul la nivel național care a avut loc în urmă cu câteva săptămâni. Asta, din cauza puiului galben găsit la Lidl, dar și în alte supermarketuri. Produsele au ajuns la ANPC și s-a dovedit că nu au ieșit bine „la vopsea”, menționează România TV.
Secretul pentru o culoare care atrage atenție este o combinație de cereale și aditivi alimentari. Horia Constantinescu, președinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului la acel moment, a pornit un val de declarații.
Există o vorbă care spune că umbli cu cioara vopsită. Dar iată că varianta modernă se referă la puiul de găină vopsit. Există operatori economici care își vopsesc aceste produse pentru a ne induce în eroare. Dar și aici se întâmplă o minune: unii dintre pui sunt vopsiți prin hrănire, pentru ca vopseaua să pătrundă în țesut și să nu poată fi spălată. (…)Interesant este, și vă rog să citiți prospectul, că și ouăle capătă altă culoare odată ce este folosită mâncare amestecată cu produsele specifice păcălirii noastre. (…) Ne confruntăm cu un atentat serios la siguranța fiecăruia dintre noi: pui îngălbeniți pentru a părea mai buni, împănați cu tulpini de salmonela periculoase.”, a spus președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Horia Constantinescu.
Scandalul s-a sfârșit abia după ce fermierii au tot vorbit pe această temă. Acum, la Lidl a apărut piul galben vegetarian. În ciuda scandalulului din țara noastră, puiul începe să fie din ce în ce mai căutat de românii care vor să simtă gustul cărnii tradiționale, de la țară. În acest sens, LaProvincia a lansat un nou tip de carne, numit Puiul Vegetarian, crescut doar cu legume și cereale.
Cei care au lansat noul tip de pui au o experiență vastă în creșterea păsărilor, dar și a cerealelor. LaProvincia s-a axat în special pe creșterea păsărilor. Acum, este un brand care promovează sustenabilitatea crescând puii după învățăturile din strămoși. Puiul galben, grănit cu cereale a devenit astfel căutat și apreciat în magazine.
Citește și: Adevărul despre carnea de pui de la Lidl. Cât de mult sunt clienții puși în pericol