Administrația Sibiului propune consilierilor locali să aprobe o hotărâre pentru înscrierea în programul „Rabla Local” și să aloce sume necesare pentru a fi retrase de pe piață mașinile mai vechi de 15 ani, a scris turnulsfatului.ro.
Citește și: Cele mai bune oferte pentru mașini electrice! Câți bani scutești dacă te folosești de Programul Rabla Plus
Primăria din Sibiu a decis înscrierea în acest program, iar pe ordinea de zi este aprobarea participării a municipiului în cadrul „Programului privind casarea autovehiculelor uzate”, car este cunoscut la nivel național și drept „Rabla local” 2023, fiind și primul an când se implementează genul acesta de proiect.
„Se aprobă un număr estimat de 1.000 de autovehicule uzate a face obiectul acordării stimulentului de casare”, se arată în proiectul de hotărâre elaborat pentru ședința de săptămâna viitoare.
La nivel de localitate cu un număr de locuitori de 50.000-200.000, numărul maxim de autovehicule care pot fi casate este de 1.000, potrivit regulilor stabilite la nivel național.
Primăria pune la bătaie suma grandioasă de 3.000 de lei pentru sibienii care înscriu mașinile pe car ele au de cel puțin cinci ani, în acest program și o radiază sau casează. mașina trebuie să fie Euro 3 sau inferioară și să aibă o vechime de minim 15 ani.
Doar cei care nu au datorii la bugetul local, pot beneficia de această sumă, mai mult, aceștia trebuie să își asume că în următorii trei ani nu-și vor cumpăra o mașină cu normele de poluare Euro5 sau inferioară, a transmis sursa citată.
Potrivit unui comunicat al AFM, unitățile administrativ-teritoriale pot depune cererile de finanțare și documentația necesară. Dosarul poate fi depus și prin intermediul aplicației informatice în perioada 21 aprilie 2023, ora 10.00 – 28 aprilie 2023, ora 23.59.
a) cererea de finanțare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, completată prin tehnoredactare;
b) împuternicire notarială, prin care persoana care va semna cererea de finanțare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz;
c) actul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al împuternicitului solicitantului;
d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitant, la Trezoreria Statului, a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu. Contul va avea cod/indicator bugetar „21.43.02.20 – alte subvenții primite de la administrația centrală pentru finanțarea unor activități“.
Alte articole: Programul Rabla 2023 aduce vești bune pentru persoanele fizice. Care sunt noutățile