Comisia Economică a Organizației Națiunilor Unite pentru Europa arată că încă din anul 2005 erau înregistrate adâncimi care porneau de la 10 și ajungeau până la 14 metri pe canalul Bâstroe, așa cum anunță ziare.com. Informația vine la momentul potrivit, având în vedere că măsurătorile din 2023 indică rezultate asemănătoare în mai multe zone de pe brațul Chilia și canalul Bâstroe.
Un raport realizat de Comisia Economică a Organizației Națiunilor Unite pentru Europa în 2005 arată că adâncimile înregistrate pe canalul Bâstroe porneau de la 10 și ajungeau până la 14 metri în unele puncte. Informația vine la momentul potrivit, având în vedere că măsurătorile făcute de Apele Române indică adâncimi de peste 10 metri în mai multe zone de pe brațul Chilia și canalul Bâstroe, referindu-ne la procedurile realizate în februarie 2023.
Te-ar putea interesa și: Se numără orele până la începerea măsurătorilor pe Canalul Bâstroe. Scrioșteanu: „Comisia Europeană susţine demersul României”
Subiectul de discuție rămâne unul amplu. Ultimele informații atestă că partea ucraineană și-a dat acordul pentru a măsura adâncimea canalului Bâstroe. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat al Ministerului Transporturilor.
Irinel Scrioșteanu preciza în acele momente că navele și echipamentele folosite vor fi oferite de Ucraina, dar cu toate acestea, experții vor proveni din România. Secretarul de stat al Ministerului Transporturilor menționa la vremea respectivă că măsurătorile vor dura aproximativ 7 – 10 zile, având în vedere că vorbim despre 65 kilometri. Scrioșteanu relata că procedurile sunt susținute de Comisia Europeană, iar la fel de bine, calendarul a fost stabilit în urma unui comun acord între partea română și cea ucraineană.
„S-a primit acceptul şi pentru Bîstroe şi pentru restul din Braţul Chilia care nu era încă măsurat, plus încă câteva devieri din Braţul Bîstroe, gen Solomonov, un canal care poate fi navigabil. În total, încă 65 de kilometri de canal şi braţ care vor fi măsurate în perioada următoare”, declara secretarul de stat.„Este o chestiune de reciprocitate, cum am folosit pe Chilia, acolo unde braţul este comun, având în vedere că este teritoriu exclusiv ucrainean şi nu este graniţă comună pe aceste zone, mai sigur este să folosim navele şi echipamentele ucrainene”, completa oficialul din Ministerul Transporturilor.
Citește și despre următorul subiect: Încep măsurătorile și pe canalul Bâstroe. Ministrul Transporturilor confirmă că Ucraina a aprobat cererea României