În ciuda faptului că procesul de achiziție nu se desfășoară integral pe internet, atunci când vorbim despre comerțul online la automobile, se pare că românii preferă să plaseze comenzi online pentru mașini. Informația este confirmată chiar de Dacia, care are câteva mii de solicitări de la clienți, spune profit.ro.
Pe platforma de e-commerce a companiei, Dacia are câteva mii de comenzi de la clienții săi. Campania de marketing denumită „Sezonul Dacia” a dus la creșterea volumului de comenzi de mașini plasate direct pe platforma de comerț electronic a mărcii. Campania s-a derulat timp de 5 săptămâni, astfel, Dacia a acumulat 1.300 de comenzi pentru mașini, un volum la care se adaugă și cele 2.000 de solicitări făcute de români de la începutul anului.
Dacia spune că, în total, a înregistrat 3.400 de comenzi online pentru mașinile sale, de la clienți români. Campania a fost o premieră în strategia de marketing a mărcii și a avut la bază o serie de reduceri pentru unele modele. Evenimentul a marcat, practic, relaxarea crizei de semiconductori.
Citește și despre: 75% dintre retailerii online vor să-şi extindă gamele de produse. Românii au cheltuit 180 de milioane de euro din fotoliu în primele luni din 2023
Cele mai comandate modele online au fost Sandero (36%), Duster (22%) și Logan (20%). Clasamentul este unul inversat față de cel evidențiat de înmatriculările de mașini. Acest lucru ne poate duce la concluzia că, deși clienții Logan sunt mai mulți, sunt mai puțini atrași de sistemul de achiziție online.
Platforma electronică de shopping pentru automobilele mărcii a fost lansată încă din 2019. Platforma permite plasarea unei comenzi, însă doar după ce este achitat un avans de 500 euro sau suma integrală a mașinii. Plățile pot fi efectuate cu un card de credit sau de debit, exact ca în cazul oricărei alte achiziții online.
După achiziție, mașina este preluată de la un showroom. Mai mult decât atât, românii își pot primi autoturismul cumpărat online chiar și prin livrarea directă la domiciliu. Cu toate acestea, șoferii trebuie să ia în considerare că varianta livrării nu este valabilă în orice localitate, astfel, cumpărătorii trebuie să verifice disponibilitatea.
Comenzile online pentru mașinile Dacia au crescut cu 125% în acest an comparativ cu perioada similară din 2022. În total, compania a înmatriculat aproape 14.000 de mașini în primele 3 luni ale anului, ceea ce înseamnă că numărul de comenzi plasate online a urcat la aproape un sfert din volumul înmatriculat.
Te-ar putea interesa și: Medicina digitală rupe normele în România! Programările online depășesc milionul! Românii încep să se împace cu tehnologia