Reducerea risipei alimentare este un obiectiv cât se poate de realizabil care poate aduce beneficii majore mediului. În acest scop, aplicația Munch își propune să ofere un sprijin de netăgăduit celor care își doresc cu adevărat să scape de acest obicei – risipa mâncării.
Munch este o platformă prin intermediul căreia restaurantele, brutăriile și alți furnizori de servicii alimentare își pot vinde alimentele nevândute, dar care nu sunt expirate, la prețuri foarte mici. Reducerile de preț sunt cuprinse între 50% și 70%.
Aplicația ar urma să fie disponibilă în următorii câțiva ani la nivel național, potrivit foodbiz.ro.
Din 2020, de la apariția aplicației, și până în prezent, startup-ul a parcurs un drum lung – peste 1.500.000 de descărcări ale aplicaţiei şi aproape 2.500.000 de pachete de mâncare salvate la nivel internaţional. În prezent, numărul partenerilor a depășit 3.500, aceștia fiind din Ungaria, Republica Cehă, Slovacia şi România.
„Am remarcat deschidere și din partea consumatorilor, dar și a partenerilor, iar dovada sunt cele peste 30.000 de oameni care au descărcat deja aplicația Munch.
Ei se pot bucura în fiecare zi de circa 750 de pachete disponibile din categorii diferite de produse. Poți salva aceste produse cu reduceri între 50 și 70% din valoarea originală a produsului și bineînțeles poți ajuta mediul prin salvarea lor, dar și economisi bani în același timp”, a transmis pentru sursa citată, Alexandru Țurcanu, Country Manager al Munch România.
Modul de folosire a aplicației care ajută la reducerea risipei alimentare este unul extrem de simplu. Magazinele prezente în Munch își listează produsele disponibile sub formă de pachete surpriză. Consumatorii cunosc categoria din care acestea fac parte, nu însă și conținutul exact al pachetului.
Așadar, consumatorii intră în aplicație, găsesc magazinele partenere, selectează produsele pe care doresc să le cumpere și le pun în coșul de cumpărături, rezervă coșul, îl plătesc, după care îl pot ridica într-un interval de timp stabilit de partener.
Acest interval de timp este, în general, către sfârșitul zilei, după ce partenerii reușesc să vândă cea mai mare parte a produselor pe care le comercializează și văd ce produse le-au mai rămas.
În prezent, aplicația care promovează reducerea risipei alimentare are în România un număr de 142 de parteneri care au deschis circa 220 de locații pe platformă.
Citeste si Mierea care vindecă organismul de boli și e bogată în seleniu. Prețul unui borcan este de 80 de lei
Printre partenerii Munch se numără localuri cunoscute şi apreciate, precum Ibis, Ciorbe şi Plăcinte, Tort de bezea, The Coffee Shop, Petit by Maison des Crepes, Sweet by Mario, The Grill şi Hello Donuts.