Vești bune sau nu? Depinde din ce perspectivă privim lucrurile. Ministerul Agriculturii anunță că zeci de mii de alimente marca România se vor ieftini, în conformitate cu ordonanța care plafonează adaosul comercial. Chiar dacă teoretic, veștile ar trebui să fie bune, proprietarii de magazine nu sunt de aceeași părere, iar specialiștii informează că acest lucru va genera scumpiri mari pentru produsele neplafonate.
În momentul de față, 21 de alimente de bază au prețurile reduse, însă ministerul Agriculturii vrea să prelungească măsura la toate produsele fabricate în România. Așadar s-ar obține o ieftinire între 10 şi 15%, dar acest lucru este supus criticilor și specialiștii atrag atenția că sunt posibile doar scumpiri considerabile pentru alte produse.
După vorbele Ministerului Agriculturii, zeci de mii de alimente fabricate în țara noastră vor avea preț scăzut. Ieftinirea ar putea să fie cuprinsă între 10 şi 15% și s-ar lua în calcul stabilirea unui adaos comercial de 10% la distribuitori şi de cel mult 20% la magazine.
Deci, prețurile ar putea să se reducă vizibil, cu toate că măsura a stârnit revoltă.
Spre exemplu, pentru telemeaua de Sibiu, obținută din lapte care provine de la animale crescute în România şi procesat tot aici, reducerea ar fi evidentă. În prezent costul unui kilogram este de 78 de lei, iar în urma reducerii ar ajunge la 68 de lei.
Te-ar mai putea interesa și: Decizie șocantă în UE! Tarifele pentru produsele agroalimentare rusești ar putea exploda! Impactul asupra pieței globale este iminent!
În aceeași măsură, supermarketurile vor avea adaosul plafonat la 50% pentru mâncarea gătită în interior sau la rulote de tip fast food. Cu toate acestea, proprietarii de magazine sunt ofensați, iar în acord cu aceștia și specialiștii consideră că plafonarea alimentelor va aduce, în fapt, doar majorări la celelalte produse.
„Un hot dog costă 8 lei. Dacă plafonăm la 50%, o să fie 4 lei. Când facem o socoteală, nu ne iese nici valoarea crenvuştiului, cu muştarul, cu bonul fiscal, cu pâinea, cu fiertul, cu manopera, cu mănuşile celui care le-a făcut, cu ce-a dezinfectat.
Mă aştept ca efectul de waterbed să fie extrem de mare, adică toate produsele care nu sunt plafonate vor avea creşteri foarte mari să compenseze plafonarea asta. La cosmetice, la detergenţi”, a declarat Feliciu Paraschiv, Asociaţia Magazinelor Mici şi Mijlociim, potrivit observatornews.ro.
Ai mai putea citi și: Black friday 2024. Reduceri record și servicii inedite pentru români! Cele mai mari promoțiile a anului