Reţeaua de sănătate Regina Maria a ajuns în anul 2022 la o cifră de afaceri de 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 22% faţă de anul anterior. Compania a mizat foarte mult pe digitalizare în ultimii ani, conform Ziarul Financiar.
Digitalizarea şi inteligenţa artificială vor avea un impact semnificativ la creşterea accesului la medicină pentru pacienţi în următorul deceniu, lucru care deja începe să prindă contur în piaţă, susţine Fady Chreih, CEO al reţelei de sănătate Regina Maria.
El a făcut un exerciţiu de imaginaţie privind tendinţele care vor modela viitorul în medicină, cu prilejul aniversării de 25 de ani a ZF.
„Este clar că în următorii zece ani, digitalizarea şi inteligenţa artificială vor fi parte din noul normal. Chiar dacă este greu de spus, în acest moment, cât de departe vor ajunge capabilităţile AI-ului în deceniul ce vine, acesta va fi pus în slujba pacientului la toate nivelurile”, a transmis Fady Chreih.
„Ceea ce se întâmplă astăzi, prin interpretarea rezultatelor cu o acurateţe care completează abilităţile umane sau prin chirurgia robotică de ultimă generaţie reprezintă doar începutul”, a adăugat acesta.
Te-ar putea interesa și: UniCredit a primit titlul de „Banca Globală a Anului 2023”! Premieră pentru instituția financiară
Un impact al digitalizării este şi debirocratizarea, în contextul în care în prezent birocraţia stufoasă este o problemă de care se plâng la unison atât pacienţii, cât şi medicii.
În următorii zece ani, un sistem de sănătate construit în jurul pacienţilor, cu banii care să urmeze nevoile lor de îngrijire, iar oamenii să poată alege unde să fie trataţi reprezintă idealul la care ţinteşte reprezentantul reţelei Regina Maria.
„Cred că toate provocările pe care le are România în prezent pot fi transformate în oportunităţi de dezvoltare, iar printr-un dialog real între mediul public şi cel privat în toate sectoarele strategice, prin transparenţă şi stabilitate financiară şi legislativă, aceste provocări pot deveni motoare de creştere în următorul deceniu.
Atâta timp cât vom lucra împreună, nu unii împotriva celorlalţi, avem în continuare şansa de a construi sisteme sustenabile şi strategii coerente de ţară pentru următorii 10 ani şi chiar mai mult“, a completat Fady Chreih.
Reţeaua Regina Maria a încheiat anul 2022 cu afaceri de peste 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 22% faţă de anul anterior. De altfel, compania a mers pe o creştere constantă de două cifre în ultimii ani, investind în continuare. Grupul angajează 7.500 de persoane, dintre care peste 2.000 de oameni sunt colaboratori.
Piaţa serviciilor medicale private a continuat să crească iar marii jucători privaţi au alocat bugete semnificative în dezvoltarea organică dar şi extinderea prin achiziţii, un sector foarte efervescent. Cei mai importanți jucători de pe piaţa serviciilor medicale private sunt MedLife, reţeaua Regina Maria, Medicover şi Sanador.