În debutul evenimentului Capital Market Day, oficialii grupului francez Renault au vorbit despre planul Renaulution, pe care îl numesc o adevărată revolutie.
Conform oficialilor Renault, planul vizează o majorare a marjei operaționale a grupului francez de la 8% în 2025 până la 10% în 2030 și un flux anual de numerar de peste două miliarde de euro între 2023 și 2025 care va crește la peste trei miliarde de euro anual între 2026 și 2030, informează economica.net.
Grupul francez a anunțat și planurile pe care le are în vedere în ceea ce privește divizia Dacia: majorarea marjei operaționale a mărcii de la peste 10% în prezent până la 15% în 2030
„Pentru a atinge această ambiție, Dacia, în prezent campioană în segmentul B, va intra cu îndrăzneală în segmentul C. După modelul Jogger din acest an, Dacia Bigster va întruchipa această mișcare și vor urma alte două vehicule. În paralel, Dacia va continua să reducă costurile și va beneficia de dublarea volumului platformei globale CMF-B pe mărci care va ajunge la două milioane de unități până în 2030”, menționează oficialii francezi.
Ca urmare a aprobării de către Consiliul de Administrație, reunit sub președinția lui Jean-Dominique Sénard în data de 7 noiembrie 2022, Luca de Meo, CEO al Renault Group și Thierry Pieton, Director Financiar al Renault Group, conglomeratul francez prezintă azi, cu ocazia evenimentului Capital Market Day, al treilea capitol al strategiei Renaulution.
După „Renaștere” și „Renovare”, primele două faze ale planului strategic Renaulution, prezentat în ianuarie 2021, Renault Group deschide al treilea capitol și lansează „Revoluția” sa, cu ambiția de a deveni un grup auto de nouă generație (Next Generation).
Renault Group lansează a treia etapă a planului său strategic, „Revolution”, prin crearea a 5 entități specializate, cu echipe dedicate, fiecare dintre acestea fiind construită pe un ansamblu omogen de tehnologii, cu o guvernanță proprie și cu un cont de rezultat dedicat.
Vehiculele termice și hibride vor continua să reprezinte până la 50% din vânzările mondiale de vehicule de persoane chiar și în 2040. Dezvoltarea unor tehnologii eficiente în acest domeniu este esențială pentru viitorul oricărui constructor auto mondial. Din acest motiv, Renault Group urmărește dezvoltarea acestei activități de bază, prin lansarea unei game complet noi de modele Dacia, Renault ICE & Hybrid (vehicule de persoane), LCV, și prin crearea unui furnizor mondial lider în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă.
Conform declarațiilor reprezentanților Renault, modelul de business Dacia este unic, bazat pe combinația câștigătoare a următoarelor componente principale:
• O inginerie centrată pe design-to-cost (eficiența costului) care oferă deja un avantaj de cost solid, exprimat în două cifre.
• O bază industrială și de aprovizionare cu costuri de referință competitive.
• Un model de distribuție de tip „asset-light” care asigură un nivel de cost comparabil cu un model de agenție.
• 85 % din vânzări către clienți particulari.
Ca urmare a acestor factori, Dacia generează deja o marjă operațională de peste 10 % și are ambiția de a ajunge la 15 % în 2030.
Pentru aceasta, Dacia, în prezent lider în segmentul B, va aborda, cu îndrăzneală, segmentul superior. După Jogger în acest an, Dacia Bigster va concretiza această evoluție a mărcii către segmentul C, evoluție care va fi consolidată ulterior de alte două modele și care va permite dublarea perimetrului sursă de profit (profit pool).
În paralel, Dacia va continua să își reducă costurile și va beneficia de dublarea volumelor platformei CMF-B globale care va atinge (pentru toate mărcile grupului) 2 milioane de unități la orizontul anului 2030.
Dacia va contribui la reinventarea lanțului de valoare termic datorită cooperării cu proiectul „Horse” în dezvoltarea de motorizări revoluționare adaptate pentru carburanți alternativi și sintetici. Dacia își va electrifica treptat gama din Europa fiind un pionier al soluțiilor electrice accesibile.