Reprezentanţii Castelului Cantacuzino din staţiunea Buşteni susţin că traseul autostrăzii Ploieşti – Braşov va duce la „eliminarea oraşului de pe harta destinaţiilor turistice”.
Ai mai putea citi și: Ministerul Sănătății face anunțul momentului. Schimbare majoră legată de produsele din tutun încălzit și a celor cu aromă
„Acum, un nou plan a ieşit la rampă, care va produce prejudicii şi va duce la distrugerea permanentă a întregii industrii turistice din Buşteni şi împrejurimi. Un tronson de autostradă poziţionat direct deasupra oraşului, aproape de casele, pensiunile şi hotelurile din zonă; nu în ultimul rând, un tronson care ar urma să fie construit la aproximativ 30 de metri deasupra Castelului Cantacuzino, afectând întreaga configuraţie a Văii.
După cum se observă în simularea video, tronsonul de autostradă ar traversa în mod ilegal şi aria protejată a acestui monument istoric de categorie A. (…) Există cinci planuri alternative cu tuneluri şi alte rute, care vor duce în mod evident la eliminarea oraşului Buşteni de pe harta destinaţiilor turistice, consecinţă pe care nimeni nu a catadicsit să o ia în considerare. (…) Analizând toate cele menţionate (…), întreaga planificare a infrastructurii zonei Sinaia – Buşteni – Azuga are consecinţe irevocabile. (…) Voi face tot posibilul pentru a preveni această defrişare turistică”, susțin reprezentanţii Castelului Cantacuzino din staţiunea Buşteni.
De partea cealaltă, primarul Mircea Corbu consideră că proiectul autostrăzii este de importanţă naţională, va ajuta staţiunea prin eliminarea traficului de tranzit, iar administraţia locală va emite, dacă îi vor fi cerute, toate avizele necesare realizării acestei investiţii.
”E un proiect naţional, dar dacă statul român investeşte, cine e Castelul Cantacuzino să se opună unui proiect care rezolvă toată ţara? Din contră, se eliberează oraşul Buşteni, pentru că autostrada e deasupra oraşului, iar circulaţia de tranzit nu mai intră prin oraş. Eu nu am nimic cu nimeni, eu am venit să fac treabă la Buşteni. (…) Nu am interese meschine, se vede din munca pe care o duc. (…) Noi, ca UAT Buşteni, punem la dispoziţie toate avizele ca să se poată realiza această autostradă promisă de 50 de ani”, a precizat Mircea Corbu.
În plus, referindu-se la posibilitatea ca traseul autostrăzii să traverseze o arie protejată, primarul susţine că instituţiile abilitate vor da avizele conform prevederilor legale şi după realizarea tuturor verificărilor necesare.AdsVarianta finală de traseu pentru autostrada Ploieşti – Braşov a fost avizată recent în CTE – CNAIR, costul estimat al proiectului fiind de 5,5 miliarde de euro, fără TVA”, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, pe Facebook.
„Am avizat astăzi în CTE – CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploieşti – Braşov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian – Râşnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) şi 61 de structuri (28,75 km). Costul estimat pentru construcţia autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA”, a notat Pistol.
Autostrada Ploieşti – Braşov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei, şi anume Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal şi Braşov.Traseul autostrăzii traversează 23 de Unităţi Administrativ Teritoriale (UAT), a adăugat şeful companiei de drumuri.
Ai mai putea citi și: Lovitură pentru români, în plin sezon estival. O renumită agenție de turism confirmă falimentul