Lanțul de restaurante „La Mama” a avut anul trecut o creștere a cifrei de afaceri cu 15%, față de 2022, iar pentru 2024 obiectivele sunt cu adevărat mărețe. Cătălin Mahu, proprietarul lanțului vrea să investească două milioane de euro anul acesta în noile spații. Ciorba a fost preparatul cel mai bine vândut, în rețea, în 2023, cu comenzi în valoare de 500.000 de euro. Restaurantele vând în medie 300 de porții pe zi, adică peste 100.000 de ciorbe anual, potrivit unui material Agro Tv.
„Deși nu este spectaculoasă, avem o creștere sănătoasă și constantă. Ne concentrăm pe fidelizarea clienților existenți și pe atragerea de noi clienți. Prețurile noastre au crescut cu mai puțin decât cele la materia primă. Să nu uităm că prețul uleiului s-a dus de la trei lei la nouă lei. Noi, în industria de restaurante, am fost nevoiți să fim tampon între aceste scumpiri și clienți. În lanțul nostru schimbăm prețurile de două ori pe an. Dacă le-am stabilit în martie, până în septembrie nu m-am atins de ele, indiferent ce s-a întâmplat. În perioada aceasta, le-am majorat între 20 și 40%”, a declarat Cătălin Mahu, proprietarul rețelei de restaurante „La Mama”.
Ciorbele, papanașii și sarmalele sunt preferate de românii care vin des la acest restaurant. În medie, clienții comandă 300 de ciorbe pe zi, între 200 și 300 de papanași și 100 de porții de sarmale, o cifră notabilă comparativ cu alte locații din Capitală. În restaurantele rețelei, ingredientele folosite sunt alese să aibă cât mai puține E-uri.
„Astăzi în meniul „La Mama” există printre cele mai puține E-uri din București și îmi asum ceea ce spun. Avem gustare pescărească fără E-uri, 80% pui crescut la sol”, a declarat Cătălin Mahu.
Conform ultimelor bilanțuri, restaurantul La Mama a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri mai mare cu 15% față de anul precedent. Performanța aceasta deschide perspectiva pentru noi locații. Ultimul restaurant „La Mama“ a fost inaugurat în 2019, iar anul acesta vor mai fi deschise alte trei restaurante la care vor lucra în mare parte doar români.
„Dacă nu dăm șanse forței de muncă din România, va pleca afară și ne vom plânge că pleacă. Trebuie să dăm șanse și să fim atractivi pentru cei care se gândesc să plece afară. Pentru noile locații pe care urmează să le deschidem, vom avea nevoie de aproximativ 100 de angajați. Pentru aceasta, colaborăm cu Școlile de meserii și angajăm și persoane cu dizabilități, pentru că trebuie să întoarcem comunității binele pe care îl primim”, a declarat antreprenorul.
Primul restaurant „La Mama” a fost deschis în urmă cu 25 de ani, în cartierul Ștefan cel Mare, în prezența prietenilor. Primele preparate din meniu au fost micii și cartofii prăjiți. Chiar dacă avea doar 50 de locuri, a fost plin încă de a doua zi de la deschidere. Astăzi, rețeaua are șase restaurante în București.
Ai putea citi și: 1 milion de români ar putea plăti facturi mai mici la energie. Decizia Guvernului pentru aprilie