Un retailer din Rusia, Svetofor, deţinut de Sergey Shnayder (56,9%), Andrei Shnayder (18,5%) şi alţi patru cetăţeni ruşi, şi-a anunţat intenţia de a veni pe piața din România încă din anul 2018, dar, între timp, a dispărut de pe radare.
Retailer din Rusia extins pe piața din România
Magazinele Mere sunt prezente în orașele Călăraşi, Slobozia, Râmnicu Vâlcea, Turda, Piatra-Neamţ şi Buzău. Patronii nu au investit prea mult în aspectul acestora, magazinele ducând mai mult a depozite.
Citeste si Supermarketul care oferă mai mulți bani pentru reciclarea ambalajelor. 0,6 lei/PET, până pe 15 septembrie
Conform datelor existente, ele sunt active pe segmentul hard discount.
Lanțul de magazine Mere face angajări
Compania Torgservice Rm, care operează businessul, a avut afaceri de 80 mil. lei în 2022, plus 54%, şi o pierdere de 1,5 mil. lei. Firma figurează cu circa 130 de angajați, iar în România sunt disponibile mai multe joburi.
Rețeaua include peste 800 de magazine prezente în Rusia, Kazahstan, Belarus, China și în mai multe țări din Europa, printre care România, Germania, Azerbaidjan și Polonia.
Expansiunea retailerului rus pe piața din Europa a fost frânată în 2022 pe fondul sancțiunilor impuse ca urmare a războiului din Ucraina, compania fiind forțată să închidă magazine din Austria, Belgia, Franța, Germania, Spania și Marea Britanie. Între timp, Mere a revenit pe piața de retail din Belgia cu brandul MyPrice.
În plus, Mere și-a orientat strategia de expansiune spre Europa Centrală și de Est. Spre exemplu, în Serbia numărul magazinelor aproape s-a triplat de la 13 la 30 de locații într-un singur an, generând venituri de 48 de milioane de euro. În mod similar, cele 24 de magazine Mere din Lituania au înregistrat vânzări de 50 de milioane anul trecut. Venituri record au fost înregistrate de Mere și pe piața din Rusia, unde retailerul a ajuns la pragul de 5 miliarde de euro.
Citeste si Supermarketul low-cost care atrage clienții ca un magnet! Cea mai bună variantă pentru oamenii care vor să economisească
Din magazinele Mere, clienții pot cumpăra produse cu până la 20% mai ieftine decât cele de pe piață. Prețurile mici sunt posibile datorită colaborării directe cu producătorii, unei politici stricte a costurilor și unei marje comerciale minime, se arată pe site-ul companiei. De asemenea, nu există taxe de intrare de la producători și nici taxe suplimentare, bonusuri și alte mecanisme similare.