2024 a adus o scădere în rândul retailerilor de mobilă. Cu toate că în primul semestru au fost înregistrate vânzări destul de mari pentru jucătorii cunoscuți, lucrurile se mișcă greu și este nevoie de eforturi suplimentar pentru a crește vânzările și pentru a atrage noi clienți, arată o nouă analiză realizată de Ziarul Financiar.
Primul semestru din acest an a venit cu vânzări destul de mari pentru retailerii de mobilă și decorațiuni, în timp ce unii jucători din piață au ales să fie mai reticenți când a venit vorba de noi deschideri.
„Anul 2024 s-a dovedit a fi un an în care vânzările de mobilă se mişcă greu şi necesită eforturi suplimentare pentru a atinge obiectivele stabilite. Cu toate acestea, am reuşit să obţinem rezultate pozitive. Vânzările la nivelul magazinelor Mobexpert au crescut cu aproximativ 3% faţă de anul anterior, iar vânzările la nivelul magazinelor Mobexpert Outlet au înregistrat o creştere impresionantă de 16%”, a spus Adelina Badea, CEO al Mobexpert, retailer care are 26 de magazine şi opt locaţii de tip outlet.
Aceasta susține că cifrele sugerează faptul că promoțiile și ofertele speciale sunt bine văzute de potențialii clienți, mai ales având în vedere contextul economic actual.
„Observăm că acum consumatorii sunt mai prudenți în ceea ce privește cheltuielile, pe fondul incertitudinilor economice și al anticipării unui an electoral care ar putea influența stabilitatea economică. Cu toate acestea, suntem optimiști că anul viitor va fi cel puțin de bun ca anul acesta, dacă nu mai bun”, a mai spus Adelina Badea, potrivit Mediafax.
Și la JYSK au fost implementate diverse strategii și promoții pentru a-i atrage pe consumatori. Raluca Dascălu, communications manager la JYSK România a spus că vânzările au mers bine în prima parte a anului, iar cel mai bine s-au vândut articolele pentru grădină și mobilierul de interior.
„Anul acesta am schimbat puțin și strategia de preț și am inclus în sortiment mai multe produse „Zilnic preț mic”, o categorie de produse care are un preț foarte bun în fiecare zi, independent de campaniile de promoții. Aceste produse nu beneficiază de discount-uri suplimentare, însă le garantăm clienților faptul că le oferim cel mai bun preț posibil și că acest preț nu se schimbă cel puțin o lună de zile. Ne-am concentrat mai mult anul acesta pe promovarea acestei categorii de produse, le-am promovat mai mult în campaniile de comunicare”, a spus aceasta.
Potrivit datelor de la Asociația Producătorilor de Mobilă, în 2022, consumul aparent de mobilă a fost de 670 de milioane de euro, o parte din acest consum fiind asigurat și din importuri, în contextul în care marile fabrici livrează în special pentru export.
Citește și: Suedezii au cumpărat fosta fabrică a lui Irinel Columbeanu, pentru a face mobilă IKEA