Retromobil Club România consideră că măsura de impozitare a vehiculelor istorice ca mijloace de transport, discutată de Guvern, nu va îmbunătăți veniturile colectate la bugetul României, dar va avea și efecte devastatoare pentru patrimoniul tehnic național, scrie RFI.
Efectul devastator este că țara va asista la retragerea imediată din circulație a câtorva mii de vehicule istorice, unele cu o vechime de aproape 100 de ani, deoarece proprietarii acestora nu vor avea puterea financiară de a achita un impozit egal cu cel al unor automobile noi de lux.
Patrimoniul de vehicule istorice al României deține în prezent circa 10.900 de mașini înmatriculate care au fost atestate ca vehicule istorice de către Retromobil Club România, fiind asociația națională a proprietarilor și restauratorilor de vehicule istorice și autoritatea națională FIVA cu atribuții legale în eliberarea atestatului de vehicul istoric.
Retromobil Club România reunește 4.200 de membri colecționari de vehicule istorice. În condițiile în care nici un muzeu de stat din România sau altă instituție publică nu deține vreun vehicul istoric în stare de funcționare, Retromobil Club România și-a asumat misiunea de a crea cel mai maremuzeu pe roți funcțional din România, pe care îl menține în funcțiune, prin mijloace financiare proprii, cele ale colecționarilor proprietari de vehicule istorice, reușind astfel să prezinte în mod gratuit publicului din România de un sfert de secol an de an mii de de vehicule istorice într-un efort continuu de educare pentru păstrarea unui patrimoniu tehnic național.
Retromobil Club România consideră că măsură de impozitare a vehiculelor istorice ca mijloace de transport, nu numai că nu va îmbunătăți veniturile colectate la bugetul României, dar va avea efecte devastatoare pentru patrimoniul tehnic național întrucât vom asista la retragerea imediată din circulație a câtorva mii de vehicule istorice, unele cu o vechime de aproape 100 de ani, deoarece proprietarii acestora nu vor avea puterea financiară de a achita un impozit egal cu cel al unor automobile noi de lux.
Daca această lege va intra in vigoare, potrivit Retromobil, sumele pe care proprietarii de mașini de epocă ar urma să le plătească ar fi următoarele
– ARO 243D – 6.051 lei
– Autobuz Roman RD 111, 1641.51 lei
– Autocamion DAC 444 T, 1071.84 lei
– Cadillac V12 (1937) – 10.350 lei
– Ford A (1929) – 6.051 lei
– Packard Super 8 (1948) – 9.315 lei
– Plymouth P2 (1936) – 6.051 lei.
Retromobil Club România cere Guvernului României menținerea scutirii de la plata impozitului pe mijloacele de transport pentru vehiculele istorice, aplicabilă în legislația aflată în vigoare, deoarece consideră că aceasta este singura variantă în măsură să poată să compenseze parțial cheltuielile considerabile ocazionate de conservarea, restaurarea și prezentarea publică gratuită a vehiculelor istorice, fiind o măsură firească de protecție din partea instituțiilor statului menită să sprijine eforturile considerabile depuse pentru cultivarea pasiunii de colecționare si restaurare a vehiculelor istorice.
„Activitățile asociației noastre asigură păstrarea istoriei auto oferind publicului larg un muzeu în mișcare. Valoarea socială și culturală a vehiculelor istorice constă tocmai în această incredibilă caracteristică de a fi prezente pe drumurile publice într-o stare de funcționare impecabilă. Dacă
modificările fiscale s-ar aproba în forma actuală efectul ar fi devastator, așadar cerem Guvernului să adopte o linie consacrată în practica Uniunii Europene menținând actualul regim legal de scutire a vehiculelor istorice de la plata impozitului pe mijloacele de transport”, declară Gabriela Măgureanu, Președinte al Retromobil Club România și Vicepreședinte F.I.V.A.