Deficitul de forță de muncă provoacă mari probleme atunci când vine vorba despre evoluția lucrărilor pentru autostrada Sibiu – Pitești. Muncitorii refuză să desfășoare activități pentru suma de 5000 de lei lunar, determinând firma să caute lucrători în străinătate, cu precădere din Asia. Conducătorul proiectului a oferit clarificări cu privire la contractul pentru construcția tronsonului.
Deocamdată, Tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu – Pitești nu poate fi finalizat din cauza absenței forței de muncă necesare. Muncitorii refuză ofertele cu un salariu lunar de 5000 de lei, impunând astfel companiei să amâne proiectul și să caute forță de muncă în străinătate, în special din Asia.
Chiar dacă este considerată cea mai complexă secțiune de autostradă din țară, există aproape o lipsă de forță de muncă disponibilă. Se caută lucrători pentru a finaliza acest tronson, iar reprezentanții firmei par să fie nevoiți să găsească resurse umane din străinătate. Managerul de proiect a furnizat o serie de clarificări, menționând că „forța de muncă din România reprezintă o problemă”. Procesul de recrutare va fi reluat în luna februarie, iar în cadrul contractului vor fi implicate peste 2000 de persoane.
„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România, încă, este o problemă. Angajăm forțe calificate, cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansamble de cazare. Odată ce vom demara lucrările pe întreg tronsonul, 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”, a declarat managerul de proiect, conform turnulsfatului.ro.
Probleme sunt și pe tronsoul 5 al autostrăzii Sibiu – Pitești în privința forței de muncă. La momentul actual, pe tronsonul respectiv lucrează 47 de muncitori din străinătate, fiind vorba, în special, de vietnamezi. Conform datelor, se estimează că până la data de 1 iulie 2024 vor lucra 1000 de persoane pe tronsonul respectiv. Din cele 1000 de persoane, 150 vor fi din Asia.
De altfel, constructorul tronsonului 5, pentru autostrada Sibiu – Pitești, a declarat, conform Adevarul.ro, că există multe persoane care ar refuza salariile oferite pentru munca pe șantier.
„Au fost angajaţi destui de la noi din comună. Problema e că sunt şi destui care refuză salariile bune oferite de italieni pe şantier. Am avut destule cazuri de oameni care au preferat să stea acasă în continuare pe un ajutor social de câteva sute de lei, în loc să primească 5.000 de lei salariu. Şi asta în condiţiile în care şantierul e la doar câţiva kilometri de locuinţele unora dintre cei care primesc ajutoare sociale. E greu cu unii români, s-au obişnuit cu ajutoare sociale şi nu prea îi mai interesează munca”, spunea constructorul tronsonului 5.
Vezi și: Cătălin Predoiu, detalii despre intrarea în Schengen: „România are statut de ţară membră Schengen”