Știm cu toții că majoritatea locurilor de muncă unde presupune munca de pe un laptop sunt mult mai confortabile de acasă. Angajații „remote” și-au aranjat un loc de muncă în propria casă, însă în realitate, munca remote nu este chiar atât de cinematografică cum se vede în filme, a informat Bloomberg.
Potrivit unui studiu realizat și publicat în luna iulie în cadrul Institute for Economic Policy Research al Universității Stanford, sociologii au ajuns la concluzia că persoanele angajate în slujbe gândite să economisească costuri pe termen scurt pentru companii, șansele reale de evoluție pe piața muncii scad considerabil.
Dintre cei aproximativ 10% dintre angajați care au răspuns în cadrul studiului citat că lucrează mereu de acasă, cei mai mulți au salarii mici în roluri de suport – purtând căști și conectându-se din apartamentele lor, aflate în zonele mai ieftine dintr-un oraș mare. Se așteaptă ca numărul lor să crească în anii următori.
„Aceste locuri de muncă sunt în mare parte bazate pe calculator, implicând adesea sarcini individuale și, de obicei, ușor de monitorizat,” potrivit unui raportului de la Stanford.
Companiile tind să ia în considerare costuri de salarizare, beneficii, finanțe, resurse umane, suport IT, angajând personal care să lucreze de acasă, dar cea mai îngrijorătoare tendință pare să fie cea de a favoriza munca remote în joburile unde forța de muncă sunt mai mici, precum suport IT, muncă de call-center sau procesare de date pe calculator.
Dacă companiile se focusează doar pe economiile de cost pe termen scurt, munca la distanță ar putea agrava aspectele nesatisfăcătoare ale acestor locuri de muncă care duc adesea la o mai mare rotire a personalului și la un serviciu mai slab pentru clienți.
Specialiștii insistă că acele companii care favorizează locurile de muncă cu salarii mici la distanță ar trebui să investească în comunicare și pregătire interdepartamentală, astfel încât aceste roluri să creeze mai multă valoare pentru companii și clienții lor și să ofere o cale de carieră pentru angajați.
De asemenea, lucrătorii cu salarii mici, adesea ușor de înlocuit și nu sunt luați în considerare. Mai mult, organizațiile se plâng că munca de acasă restricționează accesul la creativitate, educația de la locul de muncă.
O analiză Bloomberg l-a citat de Zeynep Ton, profesor la Massachusetts Institute of Technology și autoare a volumului The Case for Good Jobs: How Great Companies Bring Dignity, Pay and Meaning to Everyone’s Work. Aceasta consideră că este o greșeală să subestimăm valoarea creată de angajații cu salarii mici – și una costisitoare.
Ton a ajutat directori executivi să reducă turnoverul în companii, să mărească profiturile și să crească satisfacția clienților, reconfigurând companiile lor astfel încât locurile de muncă cu salarii mici să permită oamenilor să „se simtă oameni, nu ca o pereche de mâini, și să aibă un salariu suficient de satisfăcător pentru a se simți stăpâni pe deciziile financiare din viața lor”. Salarizarea, beneficiile, un program stabil și un parcurs clar în carieră sunt esențiale, salariul satisfăcător ieșind pe primul loc în lista priorităților, conform specialistului.
Alte articole: Stațiunea Mamaia rămâne fără apă potabilă, după o avarie a Regiei Autonome Județene de Apă Constanța. Când se va remedia problema?