Grupul polonez Żabka, cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Europa, își intensifică prezența pe piața din România sub brandul Froo, urmând o strategie ambițioasă de expansiune. La doar un an de la intrarea pe piața locală, rețeaua Froo a ajuns la 89 de unități, iar grupul estimează un potențial de până la 4.000 de locații în întreaga țară, potrivit bugetul.ro.
La finalul anului 2024, Żabka opera deja 11.069 de magazine la nivel internațional, dintre care 1.166 au fost deschise doar în acel an. În România, retailerul a intrat prin achiziția pachetului majoritar al companiei Drim Daniel Distribuție FMCG, cu ajutorul căreia a inaugurat 60 de magazine până la 31 decembrie 2024.
Te-ar mai putea interesa: De ce sume beneficiază Kaufland, Carrefour, Mega Image, Penny și alte supermarketuri de pe urma românilor. Au un adaos pus peste prețurile producătorilor locali
În 2025, grupul polonez își propune consolidarea brandului Froo, adaptând formatul de succes al magazinelor Żabka la specificul și preferințele consumatorilor români. Până în prezent, Froo a deschis 68 de magazine în București, 11 în Ilfov, 4 în Pitești și, recent, a intrat și pe piața din Constanța, cu 3 noi unități – devenind astfel al treilea județ în care își extinde operațiunile.
Żabka intenționează să mențină ritmul alert de dezvoltare, cu obiectivul de a deschide peste 1.000 de magazine noi în fiecare an, inclusiv în România. Acest plan este susținut de investiții semnificative, ultima rundă de capitalizare ridicându-se la 21,6 milioane de euro pentru cele două entități locale din România.
Conform declarațiilor lui Tomasz Blicharski, Director General pentru Strategie și Dezvoltare în cadrul Żabka Group, obiectivul strategic al companiei este de a dubla vânzările către clientul final între 2023 și 2028. Această creștere va fi alimentată de extinderea rețelei de magazine, optimizarea performanțelor celor existente și investiții în digitalizare, prin strategia DCO (Digital Customer Offering), care vizează o creștere de cinci ori a vânzărilor digitale până în 2028.
„În 2025, Żabka își va consolida în continuare prezența în România sub brandul dedicat Froo, adaptând formatul dovedit al magazinelor Żabka la preferințele consumatorilor locali”, anunță compania.
Pe piața românească, Froo se confruntă cu o competiție acerbă în segmentul retailului de proximitate. Printre principalii competitori se numără Mega Image – prin formatul Shop & Go –, Carrefour Express și Profi City, toate având o prezență extinsă în marile orașe. În plus, Froo trebuie să țină cont și de rețelele locale de magazine de cartier și francize precum LaDoiPași, care au o acoperire puternică în orașele mici și medii.
De asemenea, competiția indirectă vine din partea magazinelor din benzinării (OMV, Lukoil, Petrom, Mol) și a unităților din huburi de tranzit, precum Inmedio sau Relay, care oferă produse similare în regim grab-and-go.
Te-ar mai putea interesa și: Alertă alimentară! Produs retras din toate magazinele Mega Image fiindcă ar putea conține pietre de mici dimensiuni