Progresele tehnologice vizează domeniul afacerilor, remodelând complet strategiile și operațiunile din companii. În viitor, roboții ar putea lua locul angajaților. Inteligența artificială prinde din ce în ce mai mult teren la nivel mondial și revoluționează industriile la scară largă. În timp ce unii directori cunoscuți la nivel global susțin integrarea inteligenței artificiale în companii, alții pun pe masă problemele cu care vin la pachet astfel de schimbări. Cristina Voiconi, șefa Libra Internet Bank spune că nu are încredere în înlocuirea angajaților cu roboți, cu toate că banca are un număr tot mai crescut de angajați în sectorul tehnologiei, comparativ cu cel al vânzărilor.
„Nu cred că este nevoie de o înlocuire a personalului cu sisteme AI. Noi încercăm să ne ajutăm echipele să folosească tehnologia. În momentul de față am dublat oamenii din tehnologie: sunt de două ori mai mulți decât forța de vânzare”, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, CEO Libra Internet Bank, potrivit Wall Street.
Totodată, digitalizarea bancară, apărută într-un moment de criză, s-a dezvoltat, dar a deschis și noi orizonturi, la fel cum s-ar putea întâmpla și cu inteligența artificială.
„Criza din 2008 ne-a scuturat pe toți, dar ne-a deschis noi orizonturi. De atunci, Libra Banca Profesiilor Liberale s-a transformat în Libra Internet Bank. Tehnologia ne-a ajutat să ajungem de pe locul 38 pe poziția 12 în sistemul bancar românesc, iar, prin intermediul tehnologiei, cred că vom ajunge în top 10”, a declarat Cristina Voiconi, directorul CEO Libra Internet Bank, în cadrul evenimentului organizat de Wall Street.
Libra Internet Bank se numără printre primele bănci din Europa care introduce serviciul de inteligență artificială generativă în aplicația „Libra Voice”. Aplicația interacționează prin voce cu utilizatorii și oferă informații atât în format audio, cât și text, referitoare la conturi, tranzacții, depozite și credite. Inteligența artificială generativă are capacitatea de a înțelege nevoile unui client și se adaptează în funcție de context și de stilul conversației.
Pentru cele mai multe companii, prezența unor roboți în companii este mai degrabă un scenariu greu de îndeplinit, decât un pas care să devină realitate. Întreprinderile mari din Europa sunt sfătuite de experții în tehnologie să identifice potențialele amenințări și să introducă procese care asigură că operațiunile pot continua, fără a fi afectate. Liderii din business pot adopta inteligența artificială în companii ca pe o componentă de bază, ea reprezentând inovație și adaptabilitate în acest domeniu care se află într-o continuă evoluție.
Citește și: Joburile amenințate de inteligența artificială. Sunt așteptate restructurări în mai multe domenii
Mai mult, se pare că tehnologia a prins un avânt major în 2024, inteligența artificială aducând modificări majore în corporații. Un sondaj arată că inteligența artificială nu este doar o tendință trecătoare, ci reprezintă o fundație importantă pentru modul în care se vor desfășura acțiunile din întreprinderi în viitor. Prezența tehnologiei în companii vine la pachet cu integrare rapidă, progrese majore, disponibilitate și puteri de calcul îmbunătățite. 75% dintre directori recunosc că inteligența artificială are un impact major în acțiunile din întreprinderi, arată un studiu publicat în Analytics Insight.
Citește și: Inteligența Artificială a crescut productivitatea și de aproape 5 ori în anumite sectoare, la nivel global