România are acum mai multe locuri de muncă disponibile, în special în domenii precum construcţii, învăţământ, sănătate, curierat, comerţ şi transporturi
„Politicile de ocupare, creşterea competenţelor angajaţilor şi sprijinul oferit angajatorilor sunt priorităţi ale acestui mandat. Rezultatele din 2024 confirmă eficienţa măsurilor pe piaţa muncii, iar noi continuăm investiţia în oameni prin programe care să creeze noi locuri de muncă pentru români”, a declarat ministrul Simona Bucura-Oprescu.
Conform datelor Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), în anul 2024 au fost declarate de către angajatori 629.733 de locuri de muncă disponibile, dintre care 366.091 de locuri de muncă declarate vacante în mod repetat. Cele mai multe joburi pentru care se caută angajaţi sunt cele în construcţii, învăţământ, sănătate, curierat, comerţ şi transporturi.
183.849 de români şi-au găsit un loc de muncă anul trecut, dintre care 98.766 în mediul urban şi 85.083 în mediul rural. Judeţele cu cele mai multe noi contracte de muncă în 2024: Bucureşti (693.037), Ilfov (150.208), Cluj (138.807), Constanţa (126.696), Timiş (112.551), Braşov (92.416) şi Argeş (81.862).
Cele mai multe contracte noi s-au înregistrat în domenii precum construcţii (205.163), învăţământ (138.526), restaurante (127.383) şi transporturi rutiere (118.174).
Pluxee România anunță rezultatele primului studiu „Barometrul fericirii la locul de muncă”, o analiză care evaluează cultura organizaţională din România, realizată în parteneriat cu compania britanică de tehnologie, The Happiness Index. Iată cât de fericiți sunt angajații români, de fapt.
Scorul general pentru sănătatea culturii organizaţionale în România este 7.0, însă angajaţii sunt reticenţi în a recomanda altor persoane locul lor de muncă actual: doar 1 din 3 ar face acest lucru. Studiul este influențat, pe de-o parte, de faptul că angajații consideră că angajatorii nu sunt deschiși să le asculte opiniile și că nu sunt apreciați ca indivizi. Aceștia declară că atmosfera de lucru nu este suficient de inspirațională și că nu beneficiază de oportunități de avansare în carieră.
Companiile din România au rezultate mai bune pentru indicatorii ce stau la baza dinmensiunilor emoțională și rațională, unde scorurile sunt de 7.4, respectiv, 7.1, decât pentru nevoile instinctive şi reflexive, unde rezultatele înregistrate sunt mai mici.